Obserwatorzy

Cześć :)
W ostatnie dni stycznia przychodzę do Was z przeglądem kulturalnym :) Tym razem mam dla Was dość sporo filmów, bo jeszcze w święta obejrzałam ich kilkanaście. Może coś akurat Was zainteresuje i obejrzycie którąś z moich propozycji.
Nie przedłużając już - zaczynamy.. :)

Muzyka 

Tabb & Sound'n'Grace - Someone
Na początek piosenka, która wpadła mi w ucho jeszcze w kinie podczas oglądania Listów do M.

Szymon Chodyniecki - Drogowskaz
Dość nowa piosenka Szymona - jakoś w połowie stycznia miała premierę. Podobnie jak jego 'Sam na sam' bardzo mi się spodobała! :) Słucham jej praktycznie codziennie :D

Shawn Mendes - Stitches
Z zagranicznych kawałków najbardziej wpadł mi w ucho właśnie ten utwór...

X Ambassadors - Renegades
... i ten :D

Filmy
Tym razem będzie sporo thrillerów, czy filmów kryminalnych, bo i kilka z tych filmów oglądałam z bratem pod koniec grudnia/na początku stycznia. Ale znajdzie się też coś dla wielbicieli lżejszego gatunku.. :)

http://www.filmweb.pl/film/Fotograf-2014-666870

Fotograf
Baaardzo dobry film kryminalny, co więcej polskiej produkcji. Raczej nie oglądam takich filmów, ale tutaj skusiłam się na obejrzenie go z bratem. Co więcej polubiłam się z tym rodzajem i na pewno będę oglądać ich więcej.. :D Jest trochę zagmatwany, więc trzeba go oglądać z uwagą, żeby móc na bieżąco rozwiązywać zagadkę razem z bohaterami. Trzyma widza cały czas w napięciu i ciekawi do samego końca. Nie chcę zbyt wiele zdradzać, ale bardzo polecam go Wam zobaczyć. Oby więcej taki polskich produkcji!

http://www.filmweb.pl/film/Snajper-2014-656040
Snajper
Długo zabierałam się za ten film, mimo poleceń wielu osób - nie wiem czemu. Mimo, że chwilami trochę nudził, bo akcja za długo się dla mnie ciągła, to oceniam go jako bardzo dobry dramat wojenny. Jeśli jeszcze nie widziałyście to też zachęcam do obejrzenia :)

http://www.filmweb.pl/film/Listy+do+M.+2-2015-736267
Listy do M
Tutaj na pozór lżejsza produkcja. Na pozór, bo nie do końca jest to typowa lekka, świąteczna komedia. Są wątki, które 'zatrzymują' widza i nakłaniają do refleksji. Były momenty, gdzie można było się wzruszyć właśnie, ale były i takie gdzie śmiałam się z całą salą w kinie :) W 2 części pojawiły się także nowe wątki. Co jeszcze spodobało mi się to ścieżka dźwiękowa filmu - nadająca fajny klimat :) Ostatecznie ta część spodobała mi się bardziej od 1.. Cieszę się, że zdecydowałam się go obejrzeć jeszcze w kinie. Chyba zostanie moim ulubionym filmem świątecznym, chociaż jak wcześniej wspomniałam typowo świąteczny nie jest.. Obejrzyjcie koniecznie jak nie w kinie (bo raczej już go nie grają) to w domu - sama też na pewno to zrobię :)

http://www.filmweb.pl/film/Jeziorak-2014-716313
Jeziorak
Kolejny polski dramat kryminalny.. Mniej zagmatwany niż 'fotograf' i trochę gorszy. Tutaj przeszkadzało mi trochę, rozgraniczenie na dwa wątki. Niby były to powiązane ze sobą tajemnice, ale każda z nich była rozwiązywana osobno. Mimo wszystko jest to ciekawy kryminał wart obejrzenia :)

http://www.filmweb.pl/film/Oczy+Julii-2010-547450
Oczy Julii
Tutaj już thriller hiszpański. Chyba najmniej udana pozycja z tego zestawienia. Niby zły nie był, bo dość ciekawy, ale widziałam lepsze filmy z tego gatunku. Można obejrzeć jak dla mnie.. Ale wiem też że kilku osobom się bardziej podobał tej film, więc możliwe, że i Wam się spodoba :)

http://www.filmweb.pl/film/Ziarno+prawdy-2015-705248
Ziarno prawdy
Jedna z nowszych pozycji sprzed roku i kolejny (ostatni już w tym zestawieniu :D) kryminał, podchodzący trochę pod thriller. Baaardzo dobry polski film! Z dobrym klimatem, który buduje m.in muzyka. Do tego dobra obsada i zdjęcia. Końcówka filmu i rozwiązanie zagadki raczej nie do odgadnięcia :D Pozycja na światowym poziomie jak dla mnie, zdecydowanie warto zobaczyć! :)

http://www.filmweb.pl/film/Zabi%C5%82em+moj%C4%85+matk%C4%99-2009-512873
Zabiłem moją matkę
Po roku przerwy znowu skusiłam się na film Dolana. Na pewno jego filmy są dość specyficzne, przez co też nie spodobają się wszystkim jak podejrzewam. Nie są to lekkie i łatwe w odbiorze pozycje. O ile mama spodobała mi się na tyle by znaleść się w moich filmowych hitach ubiegłego roku z tym już nie do końca tak było..

http://www.filmweb.pl/film/%C5%BBy%C4%87+nie+umiera%C4%87-2015-730099
Żyć nie umierać
Film, który chciałam obejrzeć jak tylko pojawił się w kinach w końcu po pojawieniu się w internecie mi się udało. Kolejny bardzo udany polski film z doskonałą rolą kota :) Wart obejrzenia.

http://www.filmweb.pl/film/Oszukane-2013-682088
Oszukane
Na koniec już lżejsza pozycja, nie jest to może tak dobry polski film, jak te przedstawione wyżej, ale i tak był całkiem niezły. Można obejrzeć w sumie, bo dość szybko mi się go oglądało :)

http://www.filmweb.pl/film/W+nowym+zwierciadle%3A+Wakacje-2015-563822
W nowym zwierciadle: Wakacje
Film, który sporo osób polecało jako dobrą komedie - niestety nieco się zawiodłam.. Owszem było kilka momentów w których się śmiałam, ale więcej było takich żenujących, momentami obrzydzający widza fragmentów. Jak dla mnie jest to humor podobny do tego w filmie 'Sąsiedzi'. Części osób film może się spodobać, a części jak mi nie do końca - od siebie go raczej nie polecam.

Książki
 W tej kategorii, nie poszło mi już tak dobrze, bo przeczytałam tylko jedną książkę..
http://lubimyczytac.pl/ksiazka/191386/collide
Collide - Gail McHugh
Pierwsze co przeraziło mnie w tej pozycji to ilość stron - 500. Niestety moje obawy były uzasadnione, bo pod koniec już historia zaczęła mi się dłużyć.. Nie była zła, bo nie nudziła mnie jakoś strasznie i nie czytałam jej jakoś 'na siłę', ale akcję książki można by zamknąć już 400 stronach, albo i 300 :D Mimo wszystko jestem ciekawa jak skończy się ta historia i pewnie sięgnę po 2 tom, ale to za jakiś czas :) Taki średniak po prostu jak dla mnie - ani zły, ani nie jakiś wybitny.

Podsumowując w tym miesiącu udało mi się obejrzeć sporo filmów w większości godnych polecenia. Sporą część z nich stanowiły polskie produkcje :) Książek przeczytałam niewiele, ale mam nadzieję, że w przyszłym miesiącach będzie ich więcej. Niedawno dołączyłam też do dość fajnej akcji (jeśli już o książkach mowa..) 12 książek w 12 miesięcy. Jeśli tylko macie ochotę dołączyć to szczegóły znajdziecie w poście autorki (podlinkowanym wyżej) :)

Znacie coś z moich propozycji? Do czegoś Was zachęciłam? 
Co ciekawego sami oglądaliście/czytaliście ostatnio?

25 komentarzy:

  1. Znam film Oszukane i Listy do M2 :) A piosenki Szymona po prostu kocham <3 P.S. Co do peelingu powodzenia bo u mnie były na wyprzedaży i nie wiem czy jeszcze u mnie się pojawią...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jak wrażenia?
      Ja też bardzo lubię wszystkie (aż 2! haha :D) z jego solowej 'działalności' :)

      Usuń
  2. Jestem w szoku, że tym razem nie widziałam żadnego filmu z Twojego zestawienia!

    OdpowiedzUsuń
  3. Widziałam tylko Ziarno prawdy i jeżeli jeszcze nie czytałaś, to zdecydowanie polecam Ci książkę, a właściwie całą trylogię Miłoszewskiego (Uwikłanie, Ziarno prawdy, Gniew) ;)
    Dzięki za wspomnienie o akcji :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Widziałam ostatni z filmów. Też spodziewałam się czegoś lepszego

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja widziałam film "Oczy Juli" i Wakacje :) Ten pierwszy średnio mi się podobał, ale ten drugi jest bardzo dobry :)

    OdpowiedzUsuń
  6. dwie pierwsze piosenki fajne, z czego drugiej słucham pierwszy raz u ciebie, z filmów widziałam tylko Oszukane już jakiś czas temu, przymierzam się do oglądniecia Listów do M2 i Żyć nie umieć z Kotem :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam Listy do M. Gdybym mogła,oglądałabym codziennie. :)
    Obserwujemy? :*
    http://evelinololove.blogspot.com/2016/01/zimowa-wyprzedaz-szafy.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Oglądałam W nowym zwierciadle i nawet był spoczko, trochę się pośmiałam, choć niektóre fragmenty rzeczywiście mogli sobie darować ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ej wiesz co..puściłam chłopakowi tego Szymona i on od razu: nie podoba mi się :) a wiesz czemu? że też ja nie skojarzyłam..melodia na maksa zgapiona od hyżego haha :D szok :D

    Listy do M2 - mega i mi też mega się podobały :)
    Natomiast co do Wakacji w nowym zwierciadle, to się nie zgodzę :D Humor jak dla mnie nieporównywalny do tych z Sąsiadów :D Ale to oczywiście moja osobista opinia :D Mi się całkiem podobał :) w porównaniu do tego drugiego :D
    Reszty nie znam, bo nie do końca moje klimaty, ale..kto wie :D coś tam mam na liście :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z której piosenki!? :D Jakoś tak nie kojarzę, chcociaż w sumie nie raz jak słucham to myślę że już jakby znam tą melodię. Ale nie wiem z którego to utworu by było..

      Mi też sąsiedzi wgl - to to aż żałosne było, a wakacje.. no też taki prymitywny humor :D Czasami się śmiałam ze 3 razy :D Ale (będzie spojler :D) sceny np. w tej łazience, po przejechaniu tego bawoła czy tego czegoś (:D) mogli sobie darować.. :D

      Usuń
    2. "na chwilę" :-) podobne wejście i pierwsze słowa, masakra

      A nie krowy? :D haha no może ale było kilka fajnych i całosc mi się podobała :D

      Usuń
    3. Pierwsze słowa? nieee ale początek niby podobny ale inny :D ten sam 'rytm' jakby ale jednak się różni :P

      Nie bawoły chyba :D na pewno nie krowy :D

      Usuń
    4. Ale nie że słowa takie same, tylko ten moment jak są pierwsze słowa i właśnie rytm podobny :D

      Nie? :D a mnie tata wołał, że "chooodź monia bo nie widziałaś jak wjechał w tą krowę" czy coś takiego i tak skojarzyłam :D

      Usuń
  10. No to ładne mam zaległości w filmach. bo żadnego nie oglądałam z Twoich propozycji ;/

    OdpowiedzUsuń
  11. "Fotografa" i "Ziarno prawdy" koniecznie muszę obejrzeć! Czytałam książkę Miłoszewskiego, na podstawie której powstał film i jestem ciekawa jak wyszło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oba bardzo udane pozycje także koniecznie zobacz :)

      Usuń
  12. Serio "Someone" to piosenka Sound&Grace? Nie wiedziałam! Świetna, bardzo mi się podoba. :)
    A 3 i 4 piosenka to stałe elementy mojej aktualnej playlisty :D
    "Snajper" za mną chodzi już od dawna, miałam nawet iść do kina, ale nie wiem, jak to się stało, ze nie poszłam. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. serio :D
      Wgl. wydaje mi się że te początkowe filmy tak jakby Twoje ;D Np. na ziarno prawdy też chyba chciałaś do kina iść? :)

      Usuń
  13. Widziałam tylko ,,Żyć nie umierać", ale spodziewałam się większej rewelacji :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz - sprawia mi on sporo radości! :)
Na wszystkie pytania zamieszczone w komentarzach pod danym postem odpowiadam bezpośrednio pod nimi w komentarzu.

Zapraszam również do pozostania ze mną na dłużej. Będzie mi bardzo miło ♥

Większa część zdjęć zamieszczonych na blogu jest mojego autorstwa (jeśli nie - wyraźnie jest to zaznaczone). Ich kopiowanie jest zabronione! Nie kradnij, jeśli chcesz je gdzieś udostępnić najpierw zapytaj!