Obserwatorzy

Heeej :)
Nieco później niż zwykle przychodzę do Was z podsumowaniem kulturalnym minionego miesiąca :) Mam dla Was sporo propozycji (i nie zbyt wiele czasu) więc przechodzę od razu do rzeczy :D

Muzyka
 W maju nadal zasłuchiwałam się w płycie 'Tu' Lemona, ale oprócz tego moim wielkim odkryciem miesiąca jest najnowsza płyta Mroza - Zew. Najbardziej wpadły mi w ucho 'Szerokie wody', ale tak na prawdę wszystkie piosenki z płyty mogę nazwać oryginalnymi i niepowtarzalnymi :) Imagine Dragons darzę wielką sympatią jeśli chodzi o zagraniczne zespoły, więc jedne z najnowszych kawałków także wpadły mi w ucho. Podobnie jak i piosenka Eda :)



Mrozu - Szerokie wody


Imagine Dragons - Beliver

Imagine Dragons - Thunder


Ed Sheeran - Galway Girl

Filmy
http://www.filmweb.pl/film/Po+prostu+przyja%C5%BA%C5%84-2016-767915
Po prostu przyjaźń
Przyjaźń grupy przyjaciół zostaje wystawiona na próbę w obliczu życiowych przeciwności.
Już na poczatku zacznę od hitu tego miesiąca i filmu, który mocno zapadł mi w pamięć. Po prostu przyjaźń to historia pięknej przyjaźni pomimo wszystko, o jaką nie łatwo w dzisiejszych czasach.. Dla mnie zdecydowanie bardziej jest to dramat niż komedia romantyczna, potrafi u widza oprócz śmiechu i wzruszyć. Do tego zdjęcia to coś niesamowitego - przepiękne ujęcia gór sprawiają, że ogląda się go z przyjemnością :) Obsada niby popularna ostatnio i często spotykana w najnowszych produkcjach, ale idealnie jest jak dla mnie dobrana. Po raz kolejny jestem zachwycona grą Agnieszki Więdłocha, no i cóż... Zakościelny to już klasyka :D Mimo, że na poczatku może nie byłam do niego przekonana to był na prawdę świetny u mnie ląduje wysoko w rankingach obejrzanych filmów i dołącza do grona ulubieńców - będę na pewno wracać do niego :)

http://www.filmweb.pl/Rzeka.Tajemnic
Rzeka tajemnic
Życie trzech przyjaciół zmienia się, gdy jeden z nich wsiada do niewłaściwego samochodu. Po 25 latach ich drogi znowu się krzyżują.
Dosyć znany kryminał, ogólnie przyjemnie się mi go oglądało. Ale jednak widziałam kilka i to nawet naszych rodzimych produkcji lepszych od tej propozycji jeśli chodzi o ten gatunek :) Jednak dobrze się go ogląda i potrafi zaciekawić widza, więc jak nie znacie i lubicie kryminały to warto obejrzeć!

http://www.filmweb.pl/film/Dlaczego+on-2016-738476

Dlaczego on?
Ojciec zabiera rodzinę na Boże Narodzenie do córki i tam zaczyna konkurować z jej chłopakiem.
Komedia, dla mnie nieco z gatunku tych głupkowatych, odmóżdżających, a jak wiecie, albo nie nie jestem do końca przekonana do tego typu produkcji i rzeczywiście liczyłam na bardziej ambitną propozycję :D Jednak nie jest źle, od czasu do czasu taki film jak najbardziej można obejrzeć. Tym bardziej, że tym z Was które lubią komedie ze 'specyficznym' poczuciem humoru film powinien przypaść do gustu ;)

http://www.filmweb.pl/film/Ukryte+pi%C4%99kno-2016-750026

Ukryte piękno
Osobista tragedia sprawia, że pewien nowojorski specjalista do spraw reklamy wpada w głęboką depresję. Jego znajomi opracowują niekonwencjonalny plan, by wyleczyć go z choroby.
Bardzo popularny ostatnimi miesiącami film, a mówiąc szczerze mam co do niego mieszane uczucia.. Na pewno opowiada o tematach ważnych i niebłahych, a tym samym zmusza nas do zatrzymania i pozostaje na dłużej w pamięci widza. Jednak chyba liczyłam na coś lepszego, bo ciągną mi się nieco. Ale pewnie to przez moje zbyt wysokie wymagania, po tak wielu pozytywnych opiniach liczyłam na coś na prawdę super. Mimo wszystko i tak uważam, że warto go obejrzeć, może i ja dam mu jeszcze szansę :)

Serial
http://www.filmweb.pl/serial/Trzyna%C5%9Bcie+powod%C3%B3w-2017-762209

13 powodów
 Hannah Baker popełnia samobójstwo, a jej znajomy dostaje 13 kaset na których dziewczyna nagrała powody odebrania sobie życia.
Bardzooo popularny serial w ostatnim czasie. Musze przyznać, że po kilku pierwszych odcinkach zaczął mi się ciągnąć, ale już od mniej więcej 7 fabuła mnie mocno wciągnęła, że trudno było się oderwać. Ambitniejszy, 'cięższy' serial - nie do rozerwania raczej po ciężkim dni, a raczej  zmuszający do rozmyśleń i pozostający w pamięci na dłużej.. Sama końcówka zrobiła na mnie mocne wrażenie, momentami myślałam że już nie obejrzę ostatniego odcinka w całości. Wart obejrzenia mimo, że momentami odcinki mogą się dłużyć to sama z chęcią obejrzę 2 sezon! :)

To już wszystkie propozycje :) Znacie którąś z nich? Co ostatnio na Was zrobiło duże wrażenie jeśli chodzi o filmy/seriale? - chętnie poznam Wasze propozycje ;)

Ps. W najbliższych tygodniach najprawdopodobniej nie będą pojawiać się tutaj nowe wpisy. Jestem zmuszona zrobić małą przerwę do końca czerwca/połowy lipca ze względu na goniące mnie terminy i zbliżającą się sesję na studiach.. Jednak od czasu do czasu zapewne wrzucę coś na instagrama więc zapraszam do śledzenia mnie tutaj. Na bloga wracam po egzaminach - do napisania! :)
 

16 komentarzy:

  1. O ''13 powodów'' jest ostatnio strasznie głośno :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja już dawna planuję obejrzeć 'po prostu przyjazn'

    OdpowiedzUsuń
  3. 13 powodów muszę przeczytać i obejrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Widziałam "13 powodów" bardzo ciekawy i też z chęcią obejrzę 2 sezon :)

    OdpowiedzUsuń
  5. "Dlaczego on" oglądałam niedawno tą komedię. Uśmiałam się po pachy:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam eda! Ma cudne piosenki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. "13 powodów" ostatnio faktycznie zrobiło się głośniej. Czytałam jakiś czas temu książkę. I tak się zastanawiam, bo już na drugim blogu czytam o "drugim sezonie" będzie o czym kręcić jeśli w pierwszym sezonie pokazali wszystko? Chyba, że nie pokazali wszystkiego? Muszę koniecznie obejrzeć ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie widziałam żadnego z filmów ;o Trzeba to zmienić :D Eda uwielbiam <3 I wszystkie piosenki z jego nowej płyty ;) 13 Powodów - genialny serial ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Oglądałam "Po prostu przyjaźń" i bardzo mnie ten film zaskoczył. Poszłam do kina na spontana z myślą że będzie lekka komedia a tu jednak nie. Mimo wszystko film całkiem spoko :)

    OdpowiedzUsuń
  10. dziś obejrzę Ukryte piękno. wczoraj oglądałam - dziewczynę w klatce- jeśli lubisz skandynawskie, nieco "smętne". szare produkcje akcji to polecam, mnie ten film się podobał.

    OdpowiedzUsuń
  11. Oglądałam "13 powodów" i też mi się z początku ten serial ciągnął.

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam "galway girl" sheerana :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dlaczego on jest fajne ;D my byliśmy na Mumii ;D

    OdpowiedzUsuń
  14. ,,Ukryte piękno" widziałam. Cała płyta Mroza jest fantastyczna, byłam w tym roku na jego koncercie i wyszłam pod mega wrażeniem :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz - sprawia mi on sporo radości! :)
Na wszystkie pytania zamieszczone w komentarzach pod danym postem odpowiadam bezpośrednio pod nimi w komentarzu.

Zapraszam również do pozostania ze mną na dłużej. Będzie mi bardzo miło ♥

Większa część zdjęć zamieszczonych na blogu jest mojego autorstwa (jeśli nie - wyraźnie jest to zaznaczone). Ich kopiowanie jest zabronione! Nie kradnij, jeśli chcesz je gdzieś udostępnić najpierw zapytaj!