Obserwatorzy

Heeej :)
W minionym miesiącu nie pojawił się post z serii przeglądów kulturalnych, bo nie znalazłam czasu na oglądanie, więc nie miałam i czego Wam pokazać :) W maju było już znacznie lepiej - jeśli jesteście ciekawe co ostatnio wpadło mi w ucho i co ciekawego oglądałam/czytałam - zapraszam dalej :)


Muzyka
Ania Dąbrowska - w głowie
Przyznam, że samej wokalistki raczej nie słucham, ale ten kawałek przez ostatnie tygodnie odtwarzałam bardzo często :)

Lady Pank - Miłość
I nowość od kultowego zespołu, która przypadła mi do gustu..

Enej - może będzie lepiej
Tutaj już zespół, który bardzo lubię i nowość, która wpadła w ucho zaraz po pierwszym przesłuchaniu :D

Natalia Nykiel - Wilk
Kolejna polska piosenka, która mi się spodobała.. Teledysk podobny do Dawida Podsiadło, ale tekst świetny :)

Szymon Chodyniecki - z całych sił
Piosenka, którą słuchałam po kilka razy dziennie. Pamiętam jak z pierwszą piosenką zastanawiałam się co to za wykonawca, a teraz twórczość Szymona coraz bardziej mnie przekonuje ;)

Filmy
http://www.filmweb.pl/film/Zanim+si%C4%99+rozstaniemy-2014-241195
 Zanim się rozstaniemy
Okradziona kobieta, której uciekł pociąg do domu błąka się ulicami Nowego Jorku. Pomoc oferuje jej uliczny muzyk.
Nie bez powodu ten film znalazł się na początku dzisiejszego zestawienia - właśnie on spodobał mi się najbardziej z wszystkich obejrzanych ostatnio filmów. Jest to dość nieznany podejrzewam film, a zdecydowanie różniący od wszystkich filmów tego typu. Ciepły i taki kochany, ale przy tym nie przesłodzony i z dobrym klimatem.. Końcówka raczej nie do przewidzenia i pewnie część osób może zdenerwować, ale mi się podobała :) Już więcej nic nie zdradzam i zachęcam Was do obejrzenia tej propozycji! :)


http://www.filmweb.pl/Pokuta
 Pokuta
13-letnia Briony Tallis podgląda sceną miłosną między jej siostrą, a synem służącej. Interpretacja tego wydarzenia doprowadza do tragedii..
Kultowy wręcz film z dużą ilością nagród - miałam go na liście do obejrzenia od dawna.. Dzięki Monice (:*) w końcu obejrzałam :D Przyjemny film opowiedziany po części z dwóch perspektyw. Środek filmu już trochę mi się dłużył - ale ogólnie dobry i wart obejrzenia, do polecenia ;)

http://www.filmweb.pl/Sposob.Na.Tesciowa
Sposób na teściową
Młoda kobieta poznaje mężczyznę marzeń. Jego matka jest jednak z piekła rodem i bez większych ceregieli zaczną rywalizację.
Bardzo przyjemny film, z całkiem niezłą obsadą aktorską :) Nie jest jakiś ambitny, więc trudno coś więcej o nim powiedzieć, ale jest dobrym wyborem na rodzinne oglądanie... np z teściową :D Można się pośmiać :)

http://www.filmweb.pl/film/Moje+c%C3%B3rki+krowy-2015-722780
 Moje córki krowy
W obliczu choroby jednego z rodziców siostry postanawiają polepszyć relacje między sobą..
Na koniec coś polskiego i stosunkowo nowego.. Jest to film na dobrym poziomie, chociaż w sumie widziałam lepsze nasze rodzime produkcje.. Na pewno na uwagę zasługuje rola Agaty Kuleszy i warto obejrzeć całość, ale sama w sumie liczyłam chyba na odrobinę coś innego. Mimo wszystko przyjemny :)

Książki
 Czy wspominałam, że Cię kocham?
Książka po którą sięgnęłam po wielu pozytywnych opiniach na Waszych blogach.. Już sama okładka zresztą zachęciła mnie do przeczytania :) Główną jej tematyką jest miłość - trochę 'zakazana' miłość... Jak wiecie lubię różnego typu romansidła więc z chęcią zabrałam się za czytanie :D Zaletą jej książki jest to, że nie jest ona płytka i powierzchowna, ale opowiada też o kilku problemach jak narkotyki, brak akceptacji wśród rówieśników.. Czyta się ją ogólnie przyjemnie i szybko, chociaż było kilka momentów, gdzie byłam rozczarowana i nieco znudzona - jednak było ich na prawdę mało :) Jeśli lubicie taką tematykę to warto po nią sięgnąć, sama też skuszę się za niedługo za 2 tom :)


To wszystko co udało mi się obejrzeć :) Mam nadzieje, że coś Was zaciekawiło i na coś się skusicie, bo w sumie każda z pozycji mniej lub bardziej mi się podobała. W czerwcu pewnie będzie tego niewiele, o ile coś będzie, bo zaczyna się powoli 'gorący okres' dla studentów :)

Znacie, którąś z moich propozycji? Czekam na Wasze opinie :)

25 komentarzy:

  1. nie znam nic z Twojego przeglądu, ale zapisałam sobie "Zanim się rozstaniemy" do listy filmów do obejrzenia :)/Karolina

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam stare i nowsze piosenki Lady Pank :) dzięki za polecenie filmów, muszę wszystkie obejrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  3. Sposób na teściową znam, lekka i przyjemna komedia :D
    Pokutę widziałam dawno temu, ostatnio chciałam sobie ją przypomnieć i nie dałam rady obejrzeć tego filmu ponownie.
    Moje córki krowy chciałam obejrzeć, dobrze, że mi przypomniałaś :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czemu? Tak słaby?
      Moje córki - całkiem, całkiem przyjemny :)

      Usuń
  4. filmowe zaległości muszę nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Natali :)

    http://themusicwonderland.blogspot.com

    http://muzoland.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatnio ciągle oglądam filmy ;) Ale tych w/w nie widziałam :D

    OdpowiedzUsuń
  7. w mnie przed chwilą leciała piosenka Eneja, bardzo przyjemna jak również Szymon Chodyniecki ;)
    z filmów słyszałam tylko o 'sposób na teściową' ale nie oglądałam, zwiastun filmu mi nie odpowiadał, ale pierwszą pozycję filmową i książkę z pewnością nadrobię zaległości ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. O tych filmach tylko słyszałam, a piosenki fajne nawet ;)
    mój blog, hooneyyy

    OdpowiedzUsuń
  9. Kojarzę wszystkie tytuły prócz "Pokuty", teraz mam wakacje to muszę obejrzeć ;) Książkę koniecznie przeczytam jak skończę aktualną, bo mega mnie zaciekawił opis ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Sposób na teściową oglądałam i był genialny :D Lubię filmy z JLo :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Piosenki o dziwo wszystkie znam :) i lubię! Szczególnie "Wilk" i 'Z całych sił" :D chociaż Szymon był jakiś czas temu w DDTVN i powiem Ci, że głosik gorszy, taki mniej męski, więc odrobinę mnie rozczarował tym śpiewem, ale i tak lubię MAXXX :D

    Co do filmów..to pierwszy - fajny, bardzoo..tylko to zakończenie.. :D
    Pokuta to mnie zachwyciła! :) Teraz mam dystans bo już ochłonęłam, ale tuż po obejrzeniu musiałam dac 10!!! :D
    Reszty jeszcze nie znam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. ,,Moje córki krowy'' z chęcią obejrzę ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. A mnie się spodobała `Pokuta` Zaraz pewnie obejrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Great post!
    I`m following ur blog with a great pleasure!

    Please join me - http://sunnyeri.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Filmy obejrzę w wolnej chwili :) Bardzo lubię piosenki Szymona :)

    OdpowiedzUsuń
  16. wpadłam po kilka inspiracji na wieczory :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Piosenki Ani Dąbrowskiej są super :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz - sprawia mi on sporo radości! :)
Na wszystkie pytania zamieszczone w komentarzach pod danym postem odpowiadam bezpośrednio pod nimi w komentarzu.

Zapraszam również do pozostania ze mną na dłużej. Będzie mi bardzo miło ♥

Większa część zdjęć zamieszczonych na blogu jest mojego autorstwa (jeśli nie - wyraźnie jest to zaznaczone). Ich kopiowanie jest zabronione! Nie kradnij, jeśli chcesz je gdzieś udostępnić najpierw zapytaj!