Obserwatorzy


W pierwszym poście lipca zapraszam Was na przegląd kulturalny z minionego miesiąca. Miał on co prawda pojawić się wcześniej, ale obrona pracy magisterskiej 'pokrzyżowała' mi nieco plany :D Ale skoro jestem już po to nadrabiam zaległości. Tym razem mam dla Was muzyczne odkrycie czerwca, kilka seriali i filmów, większość to warte uwagi pozycje, wiec powinniście znaleść coś dla siebie :) 


Muzyka
Meek, Oh why? x Sarsa - Zachód

Meek, Oh Why? - Nów

Meek, Oh Why? - Dżentelmen

Meek, Oh Why? - Przeźroczysty

Muzycznie czerwiec bezapelacyjnie należał do Meek, Oh Why? czyli mojego odkrycia z połowy miesiąca. Zauważyłam, że w ostatnich miesiącach mój gust muzyczny (i nie tylko) trochę się zmienił i ostatnio bardziej ciągnie mnie w nieco rapowe kawałki :) Meek, Oh Why? wyróżnia się zdecydowanie moim zdaniem na tle innych, bo jest to jednak coś bardziej ambitnego niż to co prezentuje większość podobnych twórców. Myślę, że raczej nie będziecie go znać, dlatego polecam Wam caaaaałą płytę Zachód! ♥ Sama pokazałam w poście czwórkę, która najbardziej przypadła mi do gustu.

Seriale
https://www.filmweb.pl/serial/Control+Z-2020-852620
Control Z
Gdy tajemniczy haker zaczyna ujawniać najbardziej intymne sekrety uczniów w całej szkole, bystra samotniczka Sofía rozpoczyna walkę z czasem, by odkryć jego tożsamość.
Właściwie ten serial powinien pojawić się już w majowym przeglądzie. Ale jako, że skończyłam go po opublikowaniu wpisu pojawia się teraz. Muszę przyznać, że to jedno z zaskoczeń tego roku! Oczywiście odkryłam go dzięki Sabinie :D Obejrzałam go w ciągu kilku dni, więc zdecydowanie mnie wciągnął, czego się nie spodziewałam. Dla mnie to takie połączenie eye candy, 13 powodów, może trochę Szkoły dla Elity.. Więc jeśli któryś z tych serialów Wam się podobał to i tu będziecie zadowoleni :) Polecam, jeśli lubicie takie luźne szkolne seriale z tajemnicą do rozwiązania!
 ★★★★★★★★☆☆

https://www.filmweb.pl/serial/Trzyna%C5%9Bcie+powod%C3%B3w-2017-762209

13 powodów - 4 sezon (finałowy)
Zbliża się koniec szkoły. W ostatnim sezonie serialu Clay i inni uczniowie stają przed trudnymi wyborami, gdy ich przyszłości zagrażają sekrety z przeszłości.
Jeśli jesteście ze mną dłużej to doskonale wiecie, że baaaardzo lubię ten serial, więc z niecierpliwością czekałam na nowy sezon. Ale i z drugiej strony bardzo żałowałam, że to już ostatni.. Jak oceniam finałowy sezon? Dla mnie na pewno nie był tak dobry jak 2 i 3, które najbardziej mi się podobały. Podobnie jak w 1 sezonie były odcinki, które były świetne, ale były też takie mocno średnie, które nieco rozczarowywały. Jednak ostatni odcinek to złoto! Prze-genialny, poruszający, wbijający w fotel ♥ Zdecydowanie uratował cały sezon i dla mnie fajnie zakończył cały serial. Jeśli jeszcze nie widzieliście tego serialu to zdecydowanie WARTO! Jest mocny momentami przygnębiający i oczywiście zapadający w pamięć. Chyba dlatego go tak uwielbiałam! To jeden z moich ulubionych seriali, więc będę tęsknić, no i pewnie za jakiś czas wrócę do całości :)
★★★★★★★★★☆

https://www.filmweb.pl/serial/Szad%C5%BA-2020-842185
Szadź
Historia seryjnego mordercy oraz podążającej jego tropem komisarz policji. 

Mocno przeciętna propozycja. Na początku nie byłam wcale przekonana, w środkowych odcinkach coś się rozkręcił, ale końcówka znowu bez szału. Niby jest to coś innego, bo zazwyczaj szukamy mordercy, a tu znamy go od pierwszego odcinku, a zastanawiamy się nad jego motywem, ale na dobrą sprawę niczym mnie nie zaskoczył.. No i ten Stuhr niby dobrze grał swoją rolę, ale jednocześnie okropnie mnie irytował przez cały serial! Najlepiej z całej obsady wypadł dla mnie Gelner :D

★★★★★☆☆☆☆☆





https://www.filmweb.pl/serial/W+g%C5%82%C4%99bi+lasu-2020-839661
W głębi lasu
Odnalezione ciało zostaje powiązane ze sprawą siostry warszawskiego prokuratora, która zniknęła 25 lat wcześniej.

Polski serial na Netflixie (jeśli się nie mylę to druga krajowa produkcja na tym serwisie) na podstawie książki Cobena. Poprzednie ekranizację jego książek - Safe i Stranger nie podobały mi się za bardzo, bo wcale mnie nie wciągnęły. Tu jednak było dużo lepiej, bardzo dobrze się go ogląda. Potrafi nawet zaskoczyć, obsada też dobrze dobrana. Warto zobaczyć ;)

★★★★★★★☆☆☆







https://www.filmweb.pl/serial/Zd%C4%85%C5%BCy%C4%87+przed+zmrokiem-2019-819949
Zdążyć przed zmrokiem
W podmiejskim lesie giną dzieci. Aby rozwiązać sprawę, pracujący nad nią detektyw musi skonfrontować się z przeszłością.
To propozycja, którą w sumie oglądałam w maju do połowy sezonu. W czerwcu myślałam, że do niej wrócę, ale chyba nie.. Obejrzałam 4/8 odcinków i w sumie sprawa morderstwa ani trochę nie została posunięta do przodu. Niby jest fajny klimat, nieco mroczny, ale akcja mnie zwyczajnie męczy, strasznie jest rozwleczona.
Nie oceniam, bo nie obejrzałam do końca, wspominam o nim 'bonusowo'.







Filmy
https://www.filmweb.pl/film/Legiony-2019-823437

Legiony
Pośród walki o wolną Polskę dwaj legioniści zakochują się w tej samej dziewczynie.
Bardzo długo miałam go na liście do zobaczenia, bo rzadko sięgam po tematykę historyczną. Muszę przyznać, że oglądało mi się go jednak bardzo dobrze, jak na film o takiej tematyce! Pewnie dużo zrobił fakt, że ostatnio polubiłam Fabijańskiego (po ultraviolet), Gelnera też lubię - więc obsadę oceniam bardzo dobrze :D No i świetnie też jest zrobiony, z tego co wiem to poszły na realizacje 'grube miliony' :P Polecam!

★★★★★★★☆☆☆






https://www.filmweb.pl/film/Mayday-2020-837101

Mayday
Janek, posiadający dwie żony, umiejętnie lawiruje pomiędzy nimi. Do czasu, gdy pojawią się kłopoty i powstanie zagrożenie, że cała sprawa się wyda.
Kolejna polska propozycja, ale zupełnie inna, sama wypatrzyłam ją u Magdy bodajże. Z tego co wiem to oryginalne Mayday było grane w teatrze. To taka luźna propozycja na wieczór, jeśli szukamy czegoś na 'odmóżdżenie' nawet do oglądania 'w tle'. Były momenty żenujące jak to w niektórych polskich filmach bywa, ale też kilka było zabawnych, więc oglądało mi się go całkiem spoko. Nie jest to jednak film dla anty-fanów polskich propozycji. Jeśli nie lubicie polskich produktów to raczej nie oglądajcie, bo nie sprawi on, że zmienicie zdanie. Ale jeśli nie macie 'problemu' z polskimi filmami to można zobaczyć, aczkolwiek, bez wielkich poleceń z mojej strony :P
★★★★★★☆☆☆☆

https://www.filmweb.pl/film/Tylko+sprawiedliwo%C5%9B%C4%87-2019-824190

Tylko sprawiedliwość
Światowej sławy adwokat Bryan Stevenson wspomina sprawę skazanego na karę śmierci mordercy osiemnastolatki Waltera McMilliana, którego udało mu się wybronić.
Wypatrzyłam ten film u Justyny na story. Mi osobiście kojarzy się trochę z 'zieloną milą', więc jest to dla mnie bardzo uniwersalna propozycja. Będzie odpowiednia dla wielu osób i pewnie większość ją doceni. Może nawet bardziej niż ja :P Oczywiście porusza on widza i ogólnie robi wrażenie, ale mi trochę się dłużył. Musicie jednak wiedzieć, że ostatnio bardzo ciężko utrzymać moją uwagę i chyba wolę lżejsze propozycje w ostatnich tygodniach, ale.. warty polecenia!

★★★★★★☆☆☆☆



https://www.filmweb.pl/film/Poczujcie+rytm-2020-854568


Poczujcie rytm
Po niepowodzeniu na Broadwayu egocentryczna tancerka wraca do rodzinnego miasta i rozpoczyna treningi z grupą niesfornych tancerek przygotowujących się do zawodów.
Tutaj bardzo luźna propozycja od netflixa, dokładnie taka jakiej potrzebowałam po dniach nauki do egzaminu. Muszę przyznać, że jest bardzo udana, momentami zabawna, momentami może lekko żenująca, ale ogólnie super mi się ją oglądało! Jeśli szukacie czegoś lekkiego, będzie odpowiednia dla rozrywki. W innym wypadku może Wam się nie spodobać :)
★★★★★★★☆☆☆







To już wszystkie  czerwcowe propozycje. Coś znacie? Coś Was ciekawi? 
Co same oglądałyście w ostatnim czasie?

34 komentarze:

  1. Uwielbiam "Trzynaście powodów" <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Obejrzałam 13 powodów i część odcinków była fajna i wciągająca, a część mi się dłużyła, szczególnie przy końcu. Ogólnie poprzednie sezony bardziej mi się podobały, ale w sumie fajnie, że postanowili zakończyć historię jeszcze jednym sezonem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się w 100%, ten ostatni sezon był słaby, nie podobał mi się tak bardzo jak 2 i 3 :D Ale i tak uwielbiałam ten serial, więc bardzo się cieszę mimo wszytko z jeszcze jednego sezonu :)

      Usuń
  3. Ja Cię, obejrzałaś coś ode mnie :D mi się pierwsza połowa dłużyła :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe podsumowanie miesiąca. Żadnego z filmów ani z seriali nie obejrzałam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mayday oglądałam w kinie, moim zdaniem cudo :D :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Muzycznie rap to nie moje klimaty w tym momencie już, czyli jakieś 12 lat będzie 😁 Z tego wszystkiego kojarzę Szadź, którą oglądałam i mnie się podobała ta specyficzna, pokręcona wręcz historia. Jedyne ale jakie mam to fakt, że mogli dobrać innego aktora do głównej roli zamiast Pana Stuhra, choć nie mam pomysłu kto by mógł to być 🤔 Legiony znam dlatego, że moja siostra była w kinie na tym filmie, ale słabo ocenia historię ostatecznie. Resztę twoich propozycji na pewno sprawdzę 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A u mnie w tym momencie to moje klimaty :D Ktokolwiek inny byle nie Stuhr :P Może dlatego słabo ocenia, bo nie jest taka typowo historyczna? :) W sensie nie tylko historyczna, bo jest wątek miłosny :) Nawet zaryzykujesz z 13 powodów? :D

      Usuń
    2. Na razie aż takim hardcorem nie jestem żeby zaryzykować 13 powodów 😁

      Usuń
    3. hahahah :D Czyli nie taką resztę :P

      Usuń
  7. Tylko sprawiedliwość mnie ciekawi :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Znam jedynie 13 powodów, ale raczej z nieprzychylnych opinii. Ja sama mało w czerwcu oglądałam, chociaż zaczęłam na netflixie 12 sezon Rupaul's Drag Race :)
    BLOG
    YOUTUBE

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to jestem w szoku, bo ja czytałam niemal same przychylne :) Nie znam totalnie Twojego serialu, ale skoro ma 12 sezonów to chyba wiem dlaczego :P

      Usuń
  9. Propozycje w większości raczej nie dla mnie, ale też pewnie nie warto oceniać bez obejrzenie. Filmy o tańcu uwielbiam, więc na ten pewnie mogłabym zerknąć :) Od siebie mogę polecić Telefonistki na netflixie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi telefoniski wydają się nie dla mnie :P Ale może kiedyś się skuszę ;)

      Usuń
  10. Oglądałam spektakl Mayday w teatrze i film również widziałam. Zdecydowanie bardziej podobało mi się przedstawienie grane w teatrze chociaż film też został całkiem fajnie nakręcony :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. W sumie to mamy chyba zupełnie odmienny gust serialowy :D Bardziej podobał mi się "Stranger" i "Safe", a "W głębi lasu" było niestety baaardzo słabiutkie :P Nie wiedziałam, że "13 powodów" ma już 4 sezony - ledwo przebrnęłam przez pierwszy ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możliwe :) Mnie i safe i stranger nudził i w sumie miałam wątpliwość czy skończę je oglądać :D A w wypadku w głębi lasu poszło całkiem sprawnie :) Hmm dla mnie 13 powodów akurat w 1 sezonie było najsłabsze, ale wiadomo.. co kto lubi ;)

      Usuń
    2. Może ten pierwszy sezon "13 powodów" mnie właśnie zraził, a może po prostu świat nastolatków jest dla mnie zbyt odległy, by mnie to wciągnęło - kto wie :D

      Usuń
  12. Zaciekawiłaś mnie tym "Control Z" - wpisuję na listę (i to nie jest tekst z serii "wpisuję i nigdy nie obejrzę", tylko naprawdę go włączę:)). Moją opinię o "W głębi lasu" znasz, "13 powodów" widziałam tylko pierwszy sezon, który bardzo mi się podobał i tak podświadomie na tym sobie zamknęłam tę historię, że jakoś nie mogę się przekonać do obejrzenia kontynuacji. Ale może kiedyś, nie wykluczam :) Zaraz włączę sobie tę płytę Meek Oh Why?, bo mnie zainteresowałaś. Jakoś ostatnio też mi bliżej do takich klimatów w muzyce, więc może to jest to czego szukam? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahah no tak znam te komentarze 'nie widziałam, wpisuję na listę' :D Jeśli lubisz młodzieżowe seriale, a chyba trochę lubisz wnioskuję po Twoich postach to myślę, że Ci się spodoba :) Jeśli chodzi o 13 powodów to uważam, że ludzie dzielą się na wielbicieli 1 sezonu, którzy nie planują oglądać reszty, czy ją nawet hejtują i tych - jak ja które wolę nowsze sezony :) Mi najbardziej się podobał właśnie 2 i 3, więc polecam sprawdzić, bo na prawdę super! Sama na pewno do całości wrócę jeszcze :)
      Sprawdź koniecznie, mi się mega spodobał!

      Usuń
  13. Na seriale nie mam czasu, ale ciekawi mnie ten ostatni film z Twojej listy :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Meek, Oh why? nie znałam, ale przesłuchałam kawałek z Sarsą i jest na prawdę spoko. Takie kawałki są dla mnie do spania :D. Spokojniejsze i bardziej melancholijne. Zdaję sobie sprawę że większość ludzi by nie zasnęła przy rapie, ale ja usypiam przy większych "rypaczach". Control Z kończę i mi się kojarzy mega z plotkarą albo pretty little liars, także to tylko na plus. 13 powodów jest na liście do obejrzenia, ale ciężko mi coś przebrnąć przez sezon numer 3 :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak ja wiem,że Ty lubisz takie nawet kawałki 100% rap :D haha Dla mnie czasami większość kawałków z tego gatunku jest bez sensu, a tu jednak jest coś innego, więc znalazłam taki złoty środek - i rap i z sensem w Meek, Oh why? :) Ja akurat nie oglądałam obu seriali jakie wymieniasz, więc nie mam jak się odnieść. Nie mniej jednak cieszę się, że Ci się podoba! Uuu to szkoda, bo dla mnie 3 najlepsza! ♥

      Usuń
  15. U mnie jakoś ostatnio nie ma czasu na oglądanie albo po prostu nic ciekawego nie mogłam znaleźć. Z twojej listy obejrzałam szadź i w głębi lasu. I ten pierwszy serial tak samo jak tobie średnio mi się podobał natomiast w głębi lasu był bardzo fajny chociaż słyszałam już różne opinie na jego temat .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też słyszałam dość skraje opinie na jego temat. Dla mnie był całkiem fajny, może bez jakiegoś szału, ale dobrze mi się go oglądało :)

      Usuń
  16. Nie pamiętam już kiedy oglądałam jakiś serial. Ale może skuszę się na coś od Cobena, bo jego książki bardzo lubię. Chociaż ostatnio bardziej zaczytana jestem w kryminałach pana Chmielarza.
    Muszę obejrzeć 'Legiony'. O ile typowej historii w szkole nie znosiłam, tak filmy mnie ciekawią.

    OdpowiedzUsuń
  17. Cieszę się, że Control Z przypadło Ci do gustu :) Ja chcę zacząć w końcu "W głębi lasu" bo zabieram się do niego jak pies do jeża :D Oglądałam jeszcze "Poczujcie rytm" i taki lekki przyjemny film :) Nic więcej nie oglądałam (no zaczęłam Mayday, ale jeszcze nie skończyłam) :) Co do piosenek nie kojarzę ich, ale przesłucham w wolnej chwili na spokojnie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Czytałam książkę "W głębi lasu" i mi się bardzo podobała, serial też zaczęłam, ale jakoś nie mogę zabrać aby go skończyć. :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Gratuluję Ci serdecznie uzyskania tytułu Magistra! <3 Brawo! ;)

    Z piosenek nie znam żadnej, natomiast z filmów obejrzałam niedawno (właśnie w ramach relaksu po okresie męczącej nauki do obrony) "Poczujcie rytm" i bardzo mi się spodobał. Uwielbiam Sofię Carson! <3 O serialach "13 powodów", jak i o "Control Z" słyszałam. Do tego pierwszego mnie nie ciągnie, a nad tym drugim się zastanowię, bo gra w nim Michael Ronda, którego bardzo lubię. ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie obejrzałam nic z Twojego zestawienie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz - sprawia mi on sporo radości! :)
Na wszystkie pytania zamieszczone w komentarzach pod danym postem odpowiadam bezpośrednio pod nimi w komentarzu.

Zapraszam również do pozostania ze mną na dłużej. Będzie mi bardzo miło ♥

Większa część zdjęć zamieszczonych na blogu jest mojego autorstwa (jeśli nie - wyraźnie jest to zaznaczone). Ich kopiowanie jest zabronione! Nie kradnij, jeśli chcesz je gdzieś udostępnić najpierw zapytaj!