Obserwatorzy

 Czas na małą przerwę od tematów kosmetycznych i kolejną odsłonę przeglądu kulturalnego. Tym  razem ponownie dwumiesięczną, która stanie się już chyba standardem. Ostatnio w ciągu miesiąca ciężej zebrać mi zadowalającą ilość propozycji. Zwłaszcza, że dużo chętniej sięgam po seriale niż filmy, a je ogląda się jednak dłużej :)

Czerwiec i lipiec był miesiącem powrotu wielu seriali, co zobaczycie w dzisiejszym przeglądzie i pewnie.. jeszcze następnym :) Nie mniej jednak znalazły się i całkiem nowe propozycje. Nie przedłużając zapraszam do czytania

 Muzyka

Męskie Granie Orkiestra 2021 - I Ciebie też bardzo
 

Tymek, Brodka, Urbański - Ostatni

Arek Kłusowski - Idealny Syn

Mata - Kiss Cam

Muzycznie na pewno nie zaskoczę tym, że znowu przegląd zdominowały polskie kawałki :D Zaskoczeniem nie powinno być też pojawienie się Męskiego Grania, które niezmiennie uwielbiam i co roku czekam na nową piosenkę. Tegoroczne 'I Ciebie też, bardzo' także przypadło mi do gustu, chociaż 'początku' nadal nie przebiło :P Oprócz tego bardzo spodobał mi się cover piosenki Ostatni wykonany na potrzeby serialu Rojst - o niebo lepszy od oryginału! Mega robotę zrobił dla mnie tak Tymek, którego słyszymy w totalnie innym dla niego wydaniu. W czerwcu często słuchałam Kłuskowskiego i jego 'Ostatni syn', a w lipcu 'Kiss cam', który pokazała mi Anetka ;)

Seriale 

Szkoła dla elity - krótkie historie:

Guzman Caye i Rebe
Rebe organizuje kameralną parapetówkę dla przyjaciół, ale narkotyki i nieproszeni goście bardzo zmieniają charakter imprezy.

Nadia Guzman
Nadia wraca do Hiszpanii na ślub siostry i zastanawia się, czy spotkać się z Guzmánem — swoim chłopakiem na odległość.

Omar Ander Alexis
Ander, który uporał się z chorobą, spędza lato, pomagając przejść przez leczenie Alexisowi, swojemu partnerowi z chemioterapii.

Carla Samuel
Na lotnisku Samuel zdobywa się na wielki, romantyczny gest, aby przekonać Carlę, by nie odlatywała do Londynu. 


Cztery mini seriale skierowane dla fanów produkcji 'Szkoły dla Elity'. Ogólnie pomysł super, jest to fajne uzupełnienie i niejako zakończenie pewnych historii. Każda część składa się z 3 bardzo krótkich odcinków - 10 minut, a czasami nawet mniej. Mi osobiście najbardziej spodobała się część dotycząca Nadii i Guzmana - mój ulubiony ship w serialu, więc nie byłam do końca obiektywna :D Chociaż zachowanie bohaterów nie było zbyt racjonalne. Genialnie wypadła też pierwsza część - Guzman Caye Rebe. Bardzo zabawnie, świetnie się przy niej bawiłam - trochę zrobiona w stylu czarnej komedii. Kolejna część Omar Ander Alexis dotyczyła głównie ostatniego bohatera i jego choroby. Pozytywnie mnie zaskoczyła i fajnie 'zamknęła' temat. Natomiast ostatnią Carla i Samuel oceniam najgorzej także dlatego, że nie przepadałam za tym duetem przez cały serial.

Mindhunter 

Jest rok 1979. Dwóch agentów FBI zostaje wyznaczonych, aby przesłuchać osadzonych w więzieniu seryjnych morderców i wykorzystać pozyskaną wiedzę do zamknięcia nierozwiązanych spraw.

Bardzo popularny niegdyś serial, sama jednak skończyłam go dopiero w czerwcu. Nie mam pojęcia czemu tyle zwlekałam z oglądaniem! Oglądało się go super, jako jeden z nielicznych ostatnio kryminałów na prawdę mnie wciągną. Pierwszy sezon dotyczy tworzenia portretów psychologicznych morderców i opiera się na ich przesłuchaniach. Dowiadujemy się co kierowało przestępcami i 'popychało' ich do zbrodni. Natomiast w drugim główni bohaterowie szukają seryjnych morderców dzieci. Oba sezony świetnie zrobione, ze super klimatem. Z tym, że pierwszy chyba wyróżniłabym bardziej, ze względu na nie typową fabułę. Oba bardzo polecam - jeden z najlepszych seriali Natflixa!

★★★★★★★★★☆ ♥

 

Szkoła dla elity - sezon 4

 Pojawienie się surowego dyrektora i czworga nowych uczniów to znak, że murami Las Encinas znów wstrząsną romanse, gorące plotki i nowa tajemnica.

Myślę, jeśli czytałyście inne opinie o najnowszym sezonie elity lub sami go oglądaliście nie zaskoczę Was swoim zdaniem na jego temat :D Wiedziałam, że po odejściu starej obsady serial nie będzie już tak fajny, ale nie sądziłam, że aż tak mnie rozczaruje. Nowych bohaterów totalnie nie polubiłam, starzy mnie do siebie zniechęcili - ich zachowania były irytujące i niezrozumiałe totalnie. Do tego za dużo scen łóżkowych.. Jedynym plusem jest wątek Cayetany - przeszła super przemianę! Wcześniej jej nie lubiłam, a tu zyskała moją sympatię. Początek tego sezonu był całkiem obiecujący, końcowy odcinek fajnie nawiązał do dawnej Elity. Reszta jednak bardzo słaba, a szkoda, bo tak lubiłam to 'guilty pleasure' :D Za ten sezon tylko..

★★★★★★☆ 

 

Rojst

Miasteczko w Polsce lat 80. Dwóch dziennikarzy ma wątpliwości co do sposobu, w jaki lokalna policja rozwiązuje sprawę morderstwa prostytutki i komunistycznego działacza.

Tuż po premierze tego serialu kilka lat temu totalnie nie byłam skuszona i nie miałam go oglądać. Jednak gdy zobaczyłam, że wychodzi 2 część postanowiłam nadrobić zaległości i nie żałuję. Bardzo fajnie zrobiony klimatyczny serial - dobrze się to ogląda także przez dobrze dobraną obsadę. Zakończenie może trochę robione 'na szybko', ale nie ma tragedii. Ode mnie polecajka!

 

★★★★★★★★☆ 



Rojst '97

Powódź stulecia odkrywa w lesie na Gronach kolejne ciała a wraz z nimi korupcję i przekręty lat 90., jak i długo skrywane sekrety z czasów wojny.

Wspomniana 2 część Rojsta okazała się równie dobra co poprzednia. Spodobał mi się pomysł na jej osadzenie w trakcie 'powodzi stulecia'. W Rojście'97  mamy jeszcze więcej wątków niż w poprzedniej części. Jest bardziej skomplikowany, więc widz z przyjemnością śledzi fabułę oczekując rozwiązania zagadki. Nie spodobał mi się jedynie wątek homoseksualny, jakoś w tym serialu totalnie nie pasował mi do gatunku. Trochę wciśnięty na siłę, żeby był jak na serial netflixa przystało. Gdyby nie to pewnie 2 część oceniłabym wyżej niż 1. Jest bardziej dopracowana jeśli chodzi o szczegóły, spodobał mi się też klimat nadany przez soundtrack!

★★★★★★★★☆ 


Filmy


 Do wszystkich chłopców. Zawsze i na zawsze

Wszystko zaczęło się od dawno zapomnianego listu miłosnego. Jaka przyszłość czeka Larę Jean i Petera?

W końcu po kilku miesiącach udało mi się obejrzeć ostatnią część filmowej trylogii Do wszystkich chłopców. Jak poprzednie była taką 'bajeczką'. Nic ambitnego, ale na luźny wieczór jak najbardziej okej! Jeśli lubicie od czasu do czasu taki gatunek to Wam się spodoba.

★★★★★★


 

 

 

 

Ostatni list do kochanka

Ellie - londyńska dziennikarka - z pasją odkrywa historię zakazanej miłości, której ślad zachował się w odnalezionych listach sprzed pół wieku.

 Muszę przyznać, że czekałam na premierę tego filmu na Netflix. Ale okazała się małym rozczarowaniem.. Owszem wizualnie film jest super zrobiony, ale sama historia jakoś totalnie mnie nie kupiła. Być może dlatego, że takie 'oldschoolowe' historie nie do końca mnie przekonują. Ale jeśli lubicie takie dawne klimaty jak np. w 'Pamiętniku' to historia może Wam bardziej się spodobać :) 

 ★★★★★★

 

 

 

 

 Książki

Motylek

Udało mi się przeczytać także pierwszą książkę z serii Lipowo, która zawsze wydawał mi się równie popularna co książki Mroza. Mam co do niej jednak mocno mieszane uczucia. Motylek zaczyna swoją fabułę od morderstwa zakonnicy, z czasem giną także kolejne kobiety.. Nie do końca spodobał mi się tu sposób podania tej historii, wielu bohaterów jest tutaj irytujących. Niby byłam ciekawa kto był tytułowym motylkiem, ale jakoś czytanie książki nie dało mi satysfakcji i przyjemności. Nie jestem pewna czy sięgnę po kolejne części.

★★★★★★☆ 





To tylko przyjaciel

By odpocząć od kryminałów postanowiłam sięgnąć po coś lżejszego. Wybrałam tą - popularną propozycję, którą polecała mi chociażby Sabinka. Na początku nie była do końca przekonana do całej historii. Wydawała się dość lekka i niezobowiązująca, ale od połowy wyszła jej 'życiowość'. Bohaterowie zmagali się z wieloma problemami, stali się 'realni' - co mnie kupiło :) Spodobało mi się też zakończenie, ale by przekonać się dlaczego musicie sami przeczytać. Sama polecam, idealna na lato, całkiem szybko się ją czyta. Wiem, że wyszła 2 część i pewnie kiedyś się skuszę.

★★★★★★★★☆ 




 

I to już wszystkie dzisiejsze propozycje. Jak tak na nie patrzę to wyszedł całkiem udany przegląd, nie było wielkich rozczarowań.. Może dlatego, że przestałam się 'męczyć' z oglądaniem czegoś tylko by coś skończyć :D 

Co ostatnio sami oglądaliście lub czytaliście i możecie mi polecić?

Znacie coś z moich propozycji?

14 komentarzy:

  1. Jestem fanką Szkoły dla Elity :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam zamiar właśnie obejrzeć Rojst97, zobaczę czy przypadnie mi do gustu : )
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Męskie granie <3 i soundtrack do Rojsta uwielbiam :) Ja byłam ostatnio w kinie na Bodyguardach 2 :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam nic z Twoich propozycji, ale chętnie obejrzałabym Mindhuntera. Ja ostatnio obejrzałam Kapitana Marvela i Mulan w wersji filmowej.

    OdpowiedzUsuń
  5. Znam tylko obydwie części Rojsta i owszem bardzo mi się podobały, choć zakończenie tej pierwszej mogłoby być nieco lepiej zrobione, ale to na pewno wiesz 😁 Ciekawi mnie ten serial mindhunter. Jest to jednak na razie, go odpuszczę, bo mam trzy seriale w trakcie 😂🙈🙈

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam Twoje przeglądy kulturalne! Mogę znaleźć fajne propozycje warte obejrzenia. ;D

    Z piosenek znam tylko "Kiss Cam". O "Szkole dla elity" trochę rozmawiałyśmy i mamy podobne zdanie. :D
    "Do wszystkich chłopców 3" było spoko, ale bez szału.

    W planach mam obejrzenie" Ostatniego listu od kochanka". Liczę, że mi się spodoba, bo "Pamiętnik" był wspaniały. <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo się cieszę, że spodobało Ci się kiss cam. Ogarnę Ostatni z Tymkiem, nie miałam okazji słuchać. Z tych mini części elity obejrzałam tylko Rebe, Guzmana i Cayetanę. Bardzo mi się podobało :D. Takie w stylu Rebe, a bardzo ją lubię jako postać. Caye mnie też do siebie przekonała. Dla mnie sezon 4 nie był taki zły, ale dalej po odejściu Guzmana i Andera nie zamierzam oglądać.. już traci sens ciągnięcie tego. Ja też wreszcie skończyłam do wszystkich chłopców 3. Zasiadałam do tego kilkanaście razy. Jakoś to nie to samo co pierwsza część, ale bardzo podobało mi się końcowe przesłanie. W punkt! To tylko przyjaciel czytałam i była spoko ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Film "Ostatni list od kochanka" mnie zaciekawił, chciałabym tez przeczytać książkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. "Motylek" to jedna ze słabszych książek z serii Puzyńskiej, więc może zaryzykuj z kolejną ;) Oszalałam na punkcie utworu Brodki i Tymka do Rojsta, zresztą drugi sezon serialu również mega mi przypadł do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  10. Szkoła dla elity to dla mnie jeden z lepszych na Netfliksie. Ostatnio obejrzałam też Rojst 2 sezony, również świetny polski serial.

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam problem z logowaniem się na telefonie więc dopiero teraz mogę skomentować na spokojnie wpis. Jak zawsze - uwielbiam ten cykl wpisów - zarówno u Ciebie jak i tworzyć go u siebie <3 - zawsze można się czymś zainspirować ale i potem przypomnieć sobie i wrócić do tego, co działo się u nas, jak to też wyglądało pod względem kulturalnym.
    "Motylek" czytałam dawno dawno i już nie pamiętam, jak bardzo mi się podobało, natomiast kilka dni temu pomyślałam o tym, żeby przeczytać całą serię Puzyńskiej, może to zrobię, kto wie? :) Choć najpierw chciałabym przeczytać książki z mojej listy 21 książek na 2021 rok - czytam sporo, natomiast ciągle pojawia się coś nowego i na te książki z listy brakuje czasu.
    "To tylko przyjaciel" również czytałam, bardzo mi się podobała ido mnie trafiła, chętnie też przeczytam drugą część.
    Rojst oglądał mój mąż, ale to już wiesz, że macie podobny gust :D Kurcze, nie pamiętam, może nawet z Twojego polecenia to oglądał ;). Teraz ogląda Szadź, przyznam, że też nieco się zainteresowałam, ale nie zawsze mam czas z nim oglądać, wiec pewnie skończy się na tym, że on obejrzy to w 2-3 dni a ja zostanę w tyle i już nie skończę :D
    Ostatni list od kochanka zaczęłam - ale jakoś mnie nie przekonał i po kilku minutach wyłączyłam - może jeszcze kiedyś dam mu szansę ;)
    Też słuchałam "I Ciebie też bardzo", ostatnio znów wracam do polskiej muzyki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Muzycznie na 100 % moje klimaty i większość tych piosenek sama ostatnio często słucham. Seriale w większości wszytskie obejrzałam, muszę nadrobić te mini odcinki o Elicie bo jakoś nie miałam okazji ich obejrzę jeszcze 🙊 ostatni list od kochanka dość przewidywalny ale jednak na końcu łzę uroniłam 🙈

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz - sprawia mi on sporo radości! :)
Na wszystkie pytania zamieszczone w komentarzach pod danym postem odpowiadam bezpośrednio pod nimi w komentarzu.

Zapraszam również do pozostania ze mną na dłużej. Będzie mi bardzo miło ♥

Większa część zdjęć zamieszczonych na blogu jest mojego autorstwa (jeśli nie - wyraźnie jest to zaznaczone). Ich kopiowanie jest zabronione! Nie kradnij, jeśli chcesz je gdzieś udostępnić najpierw zapytaj!