Obserwatorzy

Hej! :)
Czerwiec już za nami - nie wiem jak Wam, ale mi zleciał w mgnieniu oka.. Pewnie w głównej mierze przez pracę, ale też sporo się wydarzyło :) Lipiec za to przywitał nas upałami i iście wakacyjną pogodą.

W ten weekendowy wieczór przychodzę do Was z wpisem z mojej ulubionej serii - przeglądów kulturalnych. Po najchętniej czytanych postach widzę, że sporo z Was także ją lubi. Bardzo mnie to cieszy! :)

Zaczynam jak zawsze od muzyki..
Niesamowicie wpadająca w ucho piosenka Sarsy - uczestniczki the voice of poland. W programie nie kibicowałam jej za bardzo, ale piosenka spodobała się mi zdecydowanie! Słuchałam jej ostatnio praktycznie codziennie :)


Tutaj coś spokojniejszego, odkrytego na Spotify :)

Lemon też musiał się tu znaleść :D Zwłaszcza w tym miesiącu! :) Tym razem jest to przepiękna Fantasmagoria. Jedna z moich ulubionych piosenek, chociaż nie jest za bardzo znana (a szkoda) i teledysku się nie doczekała jeszcze.. Warto przesłuchać :)

 Tutaj chyba najchętniej słuchana zagraniczna piosenka w ostatnim miesiącu :)


Filmów jest sporo, chociaż do połowy miesiąca nic na to nie wskazywało. Starałam się, żeby było znowu różnorodnie i chyba mi się udało :) Są dramaty, komedie, a nawet thriller i horror..


http://www.filmweb.pl/film/Motyl+Still+Alice-2014-702277
 Motyl Still Alice
Film o zmaganiu się z ciężką chorobą Alzheimera. Pokazuje jak ta choroba diametralnie zmienia człowieka, który nie jest już tą samą osobą co wcześniej. Jest to dosyć dobry film, podobał mi się. Myślę, że warto go zobaczyć :) Miło było też widzieć Kristen w innej roli..

http://www.filmweb.pl/film/THE+DUFF+%5B+ta+brzydka+i+gruba%5D-2015-717427
The duff 
W przeciwieństwie do propozycji wyżej jest to lekkie kino. Idealne na piątkowy wieczór, niewymagające większego skupienia. Mimo tego, że już w środku filmu wiedziałam jakie będzie zakończenie to podobał mi się. Od czasu do czasu lubię zobaczyć i takie lekkie pozycje filmowe. Jednak trzeba oceniać go z dystansem. Jeśli lubicie filmy, gdzie akcja dzieje się w szkole to myślę, że warto się skusić. Zdaje sobie jednak sprawę, że nie wszyscy lubią takie 'młodzieżowe', czy 'szkolne' filmy - w takim wypadku film może się nie spodobać..

http://www.filmweb.pl/film/Pos%C5%82a%C5%84cy-2007-190313
Posłańcy
Obejrzałam go z bratem jak leciał w telewizji. Obydwoje stwierdziliśmy, że wypadł kiepsko.. Nie jest to na pewno dobry horror, trzymający w napięciu na miarę 'Obecności'. Mało jest scen strasznych, a efekty, które miały wywołać grozę były zbyt przekombinowane, aż sztuczne.. Cała historia w sumie też jest przewidywalna, bo już w środku filmu domyślałam się zakończenia. Do tego Kristen tym razem średnio pasowała mi jako główna bohaterka.. Można zobaczyć, ale nie jest to horror dla wymagających. Jakoś szczególnie nie polecam :)

http://www.filmweb.pl/film/Sierota-2009-467339
Sierota
Obejrzałam po poleceniach Joko w jednym z jej postów. Miała racje polecając go, bo jest to bardzo dobry thriller. Trzyma w napięciu i zaskakuje zakończeniem, którego w ogóle się nie spodziewamy.. Warto zobaczyć zdecydowanie, jeśli jesteście fanami tego gatunku :)

http://www.filmweb.pl/film/Powiedz+tak-2001-10998
Powiedz tak
Zazwyczaj lubię filmy z tego gatunku, chociaż oglądałam ich sporo. Chyba dlatego też stałam się bardziej wybredna :D Ta pozycja była niezła, aczkolwiek nieco mi się dłużyła. Może to dlatego, że byłam zbyt zmęczona gdy zabierałam się na jej oglądanie. Za 3 razem dopiero dobrnęłam do końca (2 razy zasnęłam w czasie oglądania :D). Ot taka zwyczajna i nieco przewidywalna komedia romantyczna, ani zła, ani nie za dobra - 5/10 gdybym miała oceniać :)

http://www.filmweb.pl/film/Facet+%28nie%29potrzebny+od+zaraz-2014-698728
 Facet (nie)potrzebny od zaraz
Mimo niskiej oceny na filmwebie pokusiłam się o obejrzenie go. Co więcej, nie oceniałabym go tak surowo. Nie jest to najlepsze kino, ale dosyć przyjemnie oglądało mi się tą polską produkcję. Jednak nie powiedziałabym, że jest to komedia romantyczna, ani tym bardziej komedia.. Bardziej dramat. Zakończenie co prawda nie za bardzo mi się podobało. Ale ma on dobre ujęcia, muzyka też dość fajnie komponuje się z nim. Jest po prostu niezły, ani bez rewelacji, ani nie ma katastrofy, taki dość przyjemny i lekki film na wieczór.

http://www.filmweb.pl/film/Disco+Polo-2015-716498
 Disco polo
Kolejna polska pozycja.. Tym razem skusiłam się na obejrzenie dzięki As :) Tak naprawdę trudno mi cokolwiek na pisać na jego temat. Mnie ten film 'ni grzeje ni ziębi' - taki średniak. Nie podobał mi się aż tak bardzo, może to nie do końca to moje klimaty. Ale nie był też najgorszy.. Zabrakło mi śmiesznych momentów - mało co mnie rozbawiło, chociaż miała to być komedia. Ale za to na pewno jest to coś innego, czego jeszcze nie było :) W kinie rzeczywiście można było się pewnie dobrze bawić oglądając ten film. Na plus duży także obsada - idealnie dobrana, doskonała rola Kota i Dawida Ogrodnika! :)

Książkowo bardzo ubogo, jakoś nie miałam aż tyle czasu na czytanie.. W tym miesiącu może będzie lepiej :)

http://lubimyczytac.pl/ksiazka/215848/buntownik
 Buntownik
Nie jest to książka, która wciągnęła mnie na tyle, że nie mogłam się od niej oderwać. Liczyłam na coś lepszego czytając jej opis. Miałam też wrażenie, że akcja rozwija się zbyt wolno i jest dość nużąca, bo w odrębnie kilkunastu stron dzieje ciągle się to samo.. Dopiero pod koniec akcja rozwinęła się i bardziej mnie wciągnęła. Mimo wszystko nie jest to zła pozycja, nie uważam, że straciłam przy niej czas :) Cieszę się, że ją przeczytałam do końca :)

Znacie coś z pozycji przedstawionych w dzisiejszym przeglądzie? 
Co ostatnio wpadło Wam w ucho? Jaki film, czy książkę mogłybyście mi polecić? :)


36 komentarzy:

  1. Powiem tak - obejrzałam i zdałam sobie sprawę, że byłam duffem. a może nadal jestem;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że większość z nas nim kiedyś była. Ja też w gimnazjum - zdecydowanie! Jednak taki błahy film nie do końca błahy jest :)

      Usuń
  2. Cieszę się, że Sierota Ci się spodobała :D Powiem Ci, że ja tam w pewnym momencie tego filmu miałam prześwit o co może chodzić,(praktyka oglądania niezliczonej ilości thrillerów) ale osoby, które ze mną oglądały nie miały pojęcia więc stwierdzam, że naprawdę sporo osób może zaskoczyć. Poza tym cały film jak dla mnie fajny.
    Jak może pamiętasz mnie rzadko kiedy można zmusić do obejrzenia polskiej produkcji i nawet kiedyś zastanawiałam się nad tym całym Disco Polo ale chyba jednak po tym co u Ciebie przeczytałam to jednak nie :D
    Ja uwielbiam szkolne filmy i seriale więc jak będę miała fazę na film to muszę pamiętać o tym Duff. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo spodobała :) Ja też teraz przekonałam się do thrillerów, znaczy sie już wcześniej je lubiłam tylko nie zawsze miałam na nie czas. Bo w roku szkolnym wolałam jakoś dramaty oglądać, czyli bardziej 'moje' gatunki :) Co więcej, dodałam sobie na filmwebie jeszcze od Ciebie kilka pozycji z tego gatunku więc obejrzę sobie kiedyś. Jak miałabyś jakiś ciekawy thriller jeszcze daj znać :) Wgl. na jakiś filmowy post u Cb bym się nie obraziła :D
      Wydaje mi się, ze nie przypadłby Ci do gustu :) Skoro mi średnio się podobał. Dla mnie są lepsze polskie produkcje jak 'serce serduszko', czy 'carte blache' - te jak najbardziej polecam Ci :)

      Usuń
  3. Widziałam na filmwebie jak dałaś 5 dla Disco Polo :D także od razu wiedziałam, że średnio Ci się spodobał :) ja byłam na nim w kinie i jak najbardziej uważam, że to dobrze wydane monety :) duużo lepiej niż na"twarz anioła" :D ostatnio byłam na tym i.... cienko. W chodzeniu do kina lubie też reklamy z zapowiedziami nowych filmów, zawsze coś wychaczę co chcę obejrzeć :)


    aaaa i pokochałam filmweb :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak pisałam - w kinie rzeczywiście mogła być zabawa niezła :) Twarz anioła widziałam Twoją ocenę właśnie, dodałam do obejrzenia, ale nie będę się jakoś śpieszyć :D Też to lubię!

      Ufff.. Bardzo się cieszę :D

      Usuń
    2. widziałam, że obejrzałaś "Naszą Klasę" - i jak?? po ocenie sądze, że całkiem :)

      Usuń
    3. Właśnie nie dałam oceny - nie umiałam ocenić go :D Już dawno nie miałam takiego filmu.. Na poczatku mi się nie pdoobał jak się zaczynał, a potem się wkręciłam. Na pewno jest to specyficzny i jak dla mnie mocny film. Owszem spodziewałam się, ze może być w pewien sposób okrutny, czy brutalny, ale nie aż tak. Duże wrażenie na mnie zrobił. Ale pod koniec byłam aż zniesmaczona, wzbudził we mnie obrzydzenie. Nie jestem w stanie ogarnąć zachowania 'oprawców' tych 2 chłopaków. I jeszcze denerwował mnie od samego początku aktor grający główną rolę, ale ogólnie na TAK :)

      Usuń
    4. wyobraź sobie, że nas na ten film zabrali w szkole średniej w ramach.... REKOLEKCJI :)

      Usuń
  4. I visited various web sites except the audio feature for audio songs current at this site
    is really superb.

    Here is my website :: Comment avoir gemmes gratuites sur Clash Of Clans

    OdpowiedzUsuń
  5. Filmy widziałąm, muzyki nie znam jednej a książka mi obca ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Filmy wszystkie - wszystkie? :DD
      Muzyki pewnie 'you never be alone' - czyż nie? :D

      Usuń
  6. Na "Powiedz tak" się wynudziłam :D "Disco polo" planuję obejrzeć, zainteresował mnie jeszcze "Still Alice" :) Piosenka Sarsy i mi wpadła w ucho :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Remarkable! Its in fact amazing paragraph, I have got much clear idea about from this post.


    Also visit my blog; facebook

    OdpowiedzUsuń
  8. piosenkę Sarsy też uwielbiam ;)
    filmowo u mnie słabo, bo obejrzałam tylko "Wiek Adaline" - bardzo ciekawy dramat, moim zdaniem główna bohaterka bardzo dobrze odegrała swoją rolę;
    aktualnie czytam więcej niż oglądam- przeczytałam już całą sagę o Greyu, i tak naprawdę jestem pozytywnie zaskoczona, bo nie spodziewałam się tam wątków lekko kryminalnych, liczę że ciekawe wątki z panią Robinson, Leilą czy Jackiem Hyde nie zostaną pominięte w filmie, co prawda okraszone są one w przerwie scenami erotycznymi, ale tę powieść warto najpierw przeczytać nim obejrzeć.
    aktualnie czytam "gwiazd naszych wina", w końcu ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam zamiar obejrzeć ten film :) Jeśli chodzi o czytanie to ja właśnie odwrotnie :D
      Moja ulubiona książka!! :D

      Usuń
    2. właśnie ją skończyłam, te upalne lato ma swoje plusy, kiedy nie można wyjść z domu, to mozna nadrobić zaległości książkowe ;)
      teraz czytam Hopeless :)

      Usuń
    3. "gwiazd naszych wina" - to moja pierwsza książka o chorobie i miłości dwojga chorych na raka ludzi, moim zdaniem w książce nie ma nic więcej niż w filmie, tj. film został nakręcony na podstawie ksiązki nie pomijając żadnych ważnych szczegółów. spodziewałam się trochę więcej po książce, chyba nie zostanie moją ulubioną ;)
      ps. zostałaś nominowana do tagu, szczegóły u mnie na blogu ;)

      Usuń
    4. Bo książka powstała pierwsze :) Ale rozumiem o co Ci chodzi :) Wiesz co, może jak pierwsze książkę byś przeczytała to bardziej spodobałaby Ci się. Dla mnie była mega emocjonalna, a wiadomo jak się widziało film i zna szczegóły to już inaczej się czyta :)

      Usuń
  9. The duff bym zobaczyła. Czasem lubię takie lekkie filmy.

    OdpowiedzUsuń
  10. Serio podoba Ci się ta piosenka Sarsy? Bo tak szczerze to ja ją uważam za okropną. Melodia rzeczywiście jest fajna i wpadająca w ucho ale tekst, słowa... To się w ogóle kupy nie trzyma :D

    I am Journalist

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak - dość fajna i wpadająca w uch :)
      Jednak nie jest to co mi w duszy gra - to zdecydowanie lemon spełnia tą 'rolę' :)

      Usuń
  11. Film sierota widziałam i bardzo mi się spodobał :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Z tych filmów widziałam tylko Still Alice i jak najbardziej wart obejrzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wiekszosc piosenek i filmow znam i mam podobne zdanie do Ciebie ;) musze sie zabrac za swoj post podsumowujacy najlepsze filmy czerwca ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mi też czerwiec upłynął szybko tak myślę :D
    Ciekawa jestem co przyniesie lipiec :D

    Co do postu to widziałam, ale nie miałam czasu skomentowac, ale dzięki za przypomnienie :*
    A nowy film widziałaś że widziałaś :D i widziałąm 10/10, też na pewno obejrzę :D

    A co do przeglądu to..
    Sarsa - super, ale przejadła mi się :D Druga bajeczna, nie znałam jej i już ją ściągam :D Lemon mnie nie porwał a ostatnią znam <3 :D

    Filmów nie widziałam, ale większość mam zamiar obejrzeć, także zobaczymy :D
    Disco wiem, że nie zachwyca, dlatego nie żałuję że nie poszłam do kina :D

    U Ciebie jak 1 książka to ubogo, a ja się ostatnio z tego cieszyłam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mogłam sie powstrzymać :D Chociaż miałam najpierw książkę przeczytać :D haha ale nie znalazłam jej :(
      Ale fantastiko! ^^ Najlepiej oceniony film sparksa :) Zresztą główny bohaterzy też świetni :)

      Powiem Ci, ze mi trochę też juz teraz :D Myślałam ze Lemon bajeczny - łamiesz moje lemonowe serce xd hahah ale nie rozumiem :) Są gusty i guściki - mi teraz ogromnie się podobają ich te mniej znane utwory jak ten czy stary film <33 Ale to 'you never be alone' też od razu wpadło mi w ucho :)

      Miałaś iść?

      Bo teraz jak mam wakacje to ubogo :D ale będzie chyba więcej w lipcu bo czytam już 2 :) Ale w czasie szkolnym też bym sie z 1 cieszyła :P

      Usuń
    2. O proszę :D
      ale film widziałam chyba tylko z napisami jest? czy już z lektorem?

      :D a przesłucham jeszcze to zobaczę, bo tak przy tv to wiesz :D
      ale tamta mega mi wpadła w ucho!

      No myślałam, czy się nie wybrac :D

      Aaa :D no widzisz :D

      Usuń
    3. Tak z napisami :) Ale ostatnio właśnie odkryłam, że te lepiej mi się ogląda nawet, no chyba że maluję paznokcie np. :) Chociaż w sumie teraz to nie wiem, moze i z lektorem? ale chyba nie :)

      Przy tv to nie bardzo taka piosenka - zobacz jeszcze raz koniecznie może akurat :D Jak zmienisz zdanie daj znać :DD Stary film jeszcze jest cudowna!!
      Cieszę się :) Dałam ją właśnie głównie bo nie znana jest taka ;)

      Usuń
    4. A :-) hehe nie no ja chyba wolę z lektorem mimo wszystko :-)

      oki, obczaję na pewno :D
      no to trafiłaś z nią :D

      Usuń
  15. Do you mind if I quote a few of your articles as long as I provide credit and sources back to your site?
    My website is in the exact same area of interest as yours and
    my visitors would truly benefit from some of the information you present here.
    Please let me know if this okay with you. Thanks a lot!

    Check out my web blog :: facebook

    OdpowiedzUsuń
  16. Piosenka Sarsy-wiadomo, klasyk ostatnio :D Z filmów nie znam nic niestety, ale czaiłam się już na The duff także w najbliższym czasie pewnie sobie obejrzę ;) "Facet (nie)potrzebny od zaraz" też pomimo niskich ocen chcę zobaczyć ;) Książki nie znam, teraz jestem w trakcie czytania "Najdłuższej podróży".

    OdpowiedzUsuń
  17. Z początku nie spodobała mi się piosenka Sarsy, bo za bardzo kojarzy mi się stylowo z Sią, ale cały czas nadają ją w radio, więc mi się wkręciła :P

    OdpowiedzUsuń
  18. Dobra, obejrzałam parę filmów z tego zestawienia już :D
    Motyl Still Alice - ten film ma w sobie to coś. Porusza istotne problemy i jest bardzo szczery...Pokazuje jak straszna to jest choroba i jak ją się bagatelizuje.
    the duff - chciałam coś lekkiego na wieczór to obejrzałam. Spoko, czasami nawet się pośmiałam ;)
    sierota - obejrzałam wczoraj. Kurcze, mocne :D Chociaż nadal nie rozumiem dlaczego główna bohaterka nie pomyślała o nagrywaniu rozmów z tą 'dziewczynką'... Zaskakujący i trzymający w napięciu, nie żałuję że obejrzałam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz - sprawia mi on sporo radości! :)
Na wszystkie pytania zamieszczone w komentarzach pod danym postem odpowiadam bezpośrednio pod nimi w komentarzu.

Zapraszam również do pozostania ze mną na dłużej. Będzie mi bardzo miło ♥

Większa część zdjęć zamieszczonych na blogu jest mojego autorstwa (jeśli nie - wyraźnie jest to zaznaczone). Ich kopiowanie jest zabronione! Nie kradnij, jeśli chcesz je gdzieś udostępnić najpierw zapytaj!