Obserwatorzy

 Mamy wrzesień i praktycznie jesień.. Totalnie nie wiem kiedy 'uciekło' lato i wakacje, pozostaje tylko mieć nadzieje, że najbliższe miesiące będą dla nas łaskawe w piękną złotą jesień. Jeśli jednak pogoda nie będzie sprzyjała na pewno każdemu z nas przyda się dawka nowych propozycji do oglądnięcia i przeczytania :) Nie przedłużając zapraszam na przegląd kulturalny sierpnia. 

Tym razem przegląd nie będzie może zbyt bogaty w wiele propozycji, ale uznałam, że nie ma sensu trzymać ich do łączenia z wrześniem, bo wtedy znowu może być ich za dużo :D Jak wspominałam w minionym przeglądzie sierpień zdominowały u mnie kontynuacje seriali. Znalazło się na szczęście także coś z filmów i książka, ale najpierw...

Muzyka 

Mrozu - Złoto

Bednarek - Dla Brata

Taylor Swift - august

Ed Sheeran - Bad Habits

Mam wrażenie, że sierpień muzycznie był bogaty w nowe odkrycia. Trudno było mi wręcz wybrać te do umieszczenia w przeglądzie, ale postawiłam na 2 polskie i 2 zagraniczne kawałki, które mam wrażenie, że towarzyszyły mi najczęściej. Zarówno Mrozu jak i Bednarek to wokaliści, którzy często się u mnie pojawiają. Co prawda tego pierwszego już dawno nie słuchałam, ale nowy kawałek 'Złoto' wszedł u mnie jak.. złoto :D Kojarzy mi się z takimi czasami dorastania, z którym po części się utożsamiam. Podobnie jak i z utworem 'dla brata', z nowej płyty 'Bednarek Inaczej'. W minionym miesiącu wróciłam także do piosenki August od Taylor. Bad Habits od Eda, który pojawił się po przerwie początkowo totalnie mnie nie przekonał. Jednak leciał tak często w radiu, że w końcu go polubiłam :)

Seriale

Jeszcze nigdy

Nowe miłości, nowa koleżanka w klasie i nowe powody do sprzeczek z mamą — Devi znów ma mnóstwo okazji, żeby wykazać się odwagą... i podejmować spontaniczne decyzje.

Na początek serial, który oglądałam zdecydowanie na 'fali' jego popularności. Pierwszy sezon nie był jakiś szałowy, nie oceniłam go zbyt wysoko, ale jednak coś sprawiło, że nadal go oglądałam :D To typowy luźny serial na odmóżdżenie, czy nawet do oglądania w tle. U mnie leciał właśnie zawsze gdy coś robiłam, czasami totalnie nie wiedziałam co dzieje się na ekranie, a i tak nadążałam za fabułą :D Plusem są krótkie odcinki (25 min) i całkiem ciekawa ścieżka dźwiękowa. Mimo to na kolejny sezon chyba już się nie skuszę, to jednak nie dla mnie ;)

★★★★★☆  

 

Control z - sezon 2
Ktoś, kto pragnie pomścić Luisa, obiera sobie za cel uczniów i nauczycieli w liceum. Sofía rusza na pomoc, aby rozwiązać najnowszą zagadkę.

Tutaj z kolei totalne przeciwieństwo poprzedniego serialu! Control Z zaskoczyło mnie już swym 1 sezonem. Koncepcja i wykonanie 2 jest podobne do poprzedniego, tym razem szukamy jednak mściciela nie hakera. Mimo podobieństw nie brakuje nowych wątków, akcja jest dynamiczna ciągle się coś dzieje. Jest wiele intryg i wątków - mam nawet wrażenie, że więcej niż w poprzednim sezonie i serial oglądało mi się przez to jeszcze lepiej :) Niby taki niepozorny i szkolny, a  jednak porusza wiele problemów. Tym razem sporo akcji skupia się na social mediach i ich wpływie na bohaterów. Mega go polecam, zwłaszcza jeśli lubicie Elitę czy 13 powodów, bo to takie połączenie tych seriali. Jeden z moich ulubieńców i w sumie dziwię się, że jest tak mało popularny!

 ★★★★★★★★★☆  ♥

Kruk. Czorny woron nie śpi (sezon 2)

Na Podlasiu trwa wojna mafii o kontrolę nad biznesem tytoniowym. Policja organizuje nalot na dziuplę lokalnego gangu.  

Nowy sezon jednego z najlepszych polskich seriali! Długo musiałam na niego czekać, przez co trochę zapomniałam co działo się w 1 sezonie :D W 2 jest kilka powiązań do 1 sezonu, ale jest też mnóstwo nowych wątków! O ile poprzedni sezon skupiał się wokół tytułowego Kruka, tak tu są różne motywy i nowi bohaterowie. Akcja jest bardzo dynamiczna, ciągle się coś dzieje i zaskakuje widza. Na pewno dużym plusem jest niepowtarzalny klimat serialu - nieco mroczny, brutalny i jakby 'mityczny' (chociaż nie do końca pasuje mi to określenie do tego co chcę przekazać :D). Dobrze zagrany i bardzo ładne ujęcia Podlasia, jeśli nie znacie zdecydowanie warto!!

 ★★★★★★★★★☆  ♥

Filmy

Bartkowiak

Zdyskwalifikowany zawodnik MMA, którego brat stracił życie w wypadku, przejmuje stery w rodzinnym klubie nocnym. Wkrótce zaczyna rozumieć, że brat nie zginął przypadkowo.

Lipcowa premiera netflixa, która przeszła nieco nie zauważona, a w sumie.. nie była zła (zwłaszcza w porównaniu do niektórych popularnych produkcji na tej platformie)! Pierwszym plusem jest dobór aktorów, większość nie jest zbyt znana. Spodobało mi się też nietypowe połączenie filmu akcji, kryminału i filmu sportowego. Na pewnoto coś innego, więc jeśli szukacie na wieczór coś nieoczywistego to będzie to niezły wybór. Mnie nawet wciągną, a ostatnio ciężko utrzymać moją uwagę, więc to już coś :P Jeśli jednak nie lubicie polskich produkcji mając jakieś uprzedzenia to pewnie i ten film nie zmieni Waszego zdania. ★★★★★

 

The kissing both 3
Elle chce dobrze wykorzystać ostatnie lato przed studiami, więc... pora na kolejną listę! A co przyniesie miłość i przyjaźń? Czy Noah i Lee znają odpowiedź na to pytanie?

Kolejna dzisiaj propozycja, którą oglądałam głównie przez jej popularność. O ile poprzednie sezony były jeszcze 'jako takie', tak tutaj przy 3 części nieźle się już nudziłam. Zakończenie myślę, że może zaskoczyć fanów, ale raczej negatywnie :P

 ★★★★★

 

 

 

 

 


 Długi, wrześniowy weekend
Matka oraz jej syn zostają zmuszeni do pomocy rannemu nieznajomemu.

Tym razem coś starszego i mało znanego. Sama przynajmniej totalnie nie znałam tej produkcji i obejrzałam ją dopiero po poleceniu jej przez kogoś na instastory :) Było to coś nietypowego i bardzo klimatycznego. Ciekawe połączenie dramatu i romansu. Sama fabuła była momentami nieco dziwna i nieprawdopodobna. Momentami trudna, bo główni bohaterowie mają za sobą cięższe doświadczenia. Myślę, że warto zobaczyć. Zwłaszcza jeśli lubicie takie klimaty nieco starszych filmów, czy szukacie czegoś nie nietypowego gatunkowo. 

★★★★★

 

 

Książki


 Kiedy pada deszcz

 Kiedyś o wiele częściej sięgałam po taki gatunek książek jak obyczajówka czy romans. Kiedy pada deszcz był długo na mojej liście do przeczytania, aż w sierpniu udało mi się to zmienić. Opowiada o historii trojga młodych ludzi i problemów z jakimi się borykają. Jeśli lubicie takie książki 'z problemami', nie do końca lekkie to warto! Bardzo mi się podobała :)

 ★★★★★★★★★☆  ♥

   




Co znacie z dzisiejszego zestawienia?

Jakie filmy i seriale możecie mi polecić na jesienne wieczory?

14 komentarzy:

  1. Z Twojego zestawienia znam oczywiście Kruka i mnie również bardzo się podobał. Co do tego określenia mityczny to to nie jest to. Ja bym powiedziała bardziej, że to wierzenia ludowe, gusła te klimaty 🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No nie jest, bo zaznaczyłam to nawet :D Ale no myślę, że jest to taka podpowiedz czego oczekiwać :)

      Usuń
  2. Po tytule nie skojarzyłam, ale znam tę piosenkę Mroza. Dopiero jak puściłam to sobie przypomniałam, że znam ją z radia. Zwrotki są sztosowe, kojarzą mi się z inną piosenką, ale nie mam pojęcia z jaką.
    Bednarka nie słuchałam wieki. Tekstowo super, chwytliwy refren - możliwe, że będę no niej wracać.
    Taylor i Eda uwielbiam. Obejrzałam sobie teledysk Eda i się zdziwiłam, bo zawsze jego klipy były proste i spokojne, a tu wpisał się w trend kreatywności w teledyskach.

    Jeszcze nigdy zaczęłam, ale zatrzymałam się bodajże w trzecim odcinku, bo bardzo się zirytowałam jak główna bohaterka krzywdziła chłopaków... Niechcący sobie zaspojlerowałam którego wybierze, ale potrzebuję czasu, żeby móc przez to przebrnąć :D. Control Z na pewno obejrzę, bo pierwszy sezon był super.

    Kissing booth też zaczęłam, ale mnie też strasznie nudzi. Moim zdaniem powinni tę historię zamknąć w jednym filmie i tego sztucznie nie przeciągać na dwa kolejne.

    Kiedy pada deszcz to jedna z moich ulubionych książek. Ubolewam, że nie mogę jej dostać w wersji papierowej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mroza też znam z radia! Na początku nie było szału, ale potem słuchałam no stop! Super klimat mojego pokolenia dla mnie :D Bednarka niedawno odkryłam na nowo dzięki 'bądź przy mnie' (no KOCHAM do dziś!). A z dla brata się utożsamiam, więc od razu do mnie trafiła :)

      Ty chyba bardziej lubiłaś jeszcze nigdy niż ja :) A control z zdecydowanie polecam, mega szybko mi się oglądało!!

      Właśnie pamiętałam, że polecałaś, dlatego w końcu przeczytałam :D

      Usuń
    2. W jeszcze nigdy sezon 1 spodobały mi się ostatnie trzy odcinki :D. Ale tak, czekałam na kontynuację i nadal nie zasiadłam do dalszej części :D

      Usuń
  3. Z Twoich muzycznych perełek znam "Bad Habits". Też lubię tę piosenkę, choć miałam opory, żeby jej przesłuchać. A potem przepadłam. :D

    Z filmów oglądałam "The Kissing Booth 3" i muszę przyznać, że mi się podobał. :D Z kolei zainteresował mnie "Długi, wrześniowy weekend" .;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też czekałam na 2 sezon Kruka. 1 oglądałam dwa razy, drugi raz z przyjaciółką, wszystkich wciągam w ten serial :D genialnie zrobiony!

    OdpowiedzUsuń
  5. Też czekałam na 2 sezon Kruka. 1 oglądałam dwa razy, drugi raz z przyjaciółką, wszystkich wciągam w ten serial :D genialnie zrobiony!

    OdpowiedzUsuń
  6. Znam piosenkę "Złoto" i podobała mi się przez długi czas, ale już mnie trochę męczy, bo zbyt często ja puszczają w radiu 😀

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeszcze nigdy mam w planach ♥

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę się w końcu zabrać za "Kruka", bo wiele o nim słyszałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię 3 części The kissing booth oraz serial Jeszcze nigdy. Lubię takie lekkie książki ,seriale oraz filmy:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz - sprawia mi on sporo radości! :)
Na wszystkie pytania zamieszczone w komentarzach pod danym postem odpowiadam bezpośrednio pod nimi w komentarzu.

Zapraszam również do pozostania ze mną na dłużej. Będzie mi bardzo miło ♥

Większa część zdjęć zamieszczonych na blogu jest mojego autorstwa (jeśli nie - wyraźnie jest to zaznaczone). Ich kopiowanie jest zabronione! Nie kradnij, jeśli chcesz je gdzieś udostępnić najpierw zapytaj!