Obserwatorzy

 Trochę ostatnio zaniedbałam serię 'przegląd kulturalny', w której pokazuję jaka muzyka, seriale, filmy i książki w ostatnim czasie mi towarzyszyły. W czerwcu uznałam, że nie obejrzałam/przeczytałam wystarczającej ilości propozycji by napisać taki post, ale dziś już nadrabiam. Zapraszam na przegląd kulturalny z 3 miesięcy, chyba trochę jednak tego będzie!


 MUZYKA

Smolasty & Young Leosia - Boję się kochać
 


 Rubens - Jakoś trzymam się

 
Mrozu feat. Vito Bambino - Za daleko
 

White 2115 - California

Obecność samych polskich utworów już chyba nikogo nie dziwi :D W ostatnim czasie wpadła mi w ucho 'Boję się kochać' Smolastego i Young Leosi - ma fajny vibe. Podobny klimat ma California, która nie jest dla mnie nowością, bo to mój typowo wakacyjny utwór :D Z totalnych nowości spodobała mi się kolejna piosenka Rubensa (znanego mi wcześniej z grupy Lemon) - Jakoś trzymam się i duetu Mrozu i Vito Bambino - Za daleko. Ten drugi utwór chyba będzie mi się kojarzył z wakacjami 2022 :D

SERIALE

ZACHOWAJ SPOKÓJ

Młody chłopak znika wkrótce po śmierci kolegi. Życie zamożnych mieszkańców warszawskiego osiedla komplikuje się, a na jaw wychodzą tajemnice i kłamstwa.

Nie jestem fanką ekranizacji  Cobena - rzadko mi się podobają, zwłaszcza te zagraniczne. Ale ta wypadła zaskakująco dobrze! Miał dużo wątków, więc oglądało się go z zaciekawieniem. Szkoda jedynie, że nie wszystkie zostały wyjaśnione. Za to zakończenie głównego wątku mnie satysfakcjonowało, więc od siebie polecam!

7/10

 

 

 

 

UPADEK (SEZON I-III)

W Belfaście grasuje seryjny morderca. Inspektor Gibson rozpracowuje jego metody działania.  

Kiedyś był bardzo popularny, a ja dopiero go nadrobiłam! Opowiada historię seryjnego mordercy kobiet, w sumie fabuła ciągnie się przez 3 sezony. Żeby poznać rozwiązanie trzeba oglądać do końca wszystkie sezony, więc trochę się dłuży. Zwłaszcza, że za bardzo nie ma wątków pobocznych. Ale ogólnie dobrze się ogląda - ma dobrze oddany klimat, momentami creepy :D Trochę mi przypomina serial 'Ty', z tym że Upadek dużo lepszy dla mnie! Zakończenie nie do końca mnie usatysfakcjonowało, ale całościowo dla mnie warty obejrzenia, zwłaszcza jeśli lubicie takie kryminały, czy thrillery. 

7/10

 

 

SKRADZIONE SERCE
Mężczyzna szukający zemsty na organizacji handlującej organami odpowiadającej za śmierć jego żony nawiązuje romans z kobietą, która otrzymała jej serce.

Tutaj coś luźniejszego, filmweb określa go jako gatunek sensacyjny z czym się nie zgadzam. W sumie trochę to taka telenowela - ma taki klimat :D Główna tematyka serialu jest dość oryginalna - przeszczep organów, handel nimi i wątki z tym związane. Jest wielowątkowy, więc dobrze się ogląda nawet w tle. Na luźny wieczór można zobaczyć.

6/10

 

 

 

 

 NIEOBECNI (SEZON II)
Piętnaście lat. Tyle dokładnie mija od momentu, kiedy zatrzymało się życie Elżbiety. Jej 17-letnia córka Kasia wyszła z domu i już do niego nie wróciła. Dotychczasowe śledztwo nie przyniosło żadnych rezultatów i nie dało odpowiedzi na najbardziej

Pierwszy sezon tego serialu nie przypadł mi do końca do gustu - przypominał bardziej obyczajówkę niż kryminał. Jednak 2 był o wiele, wiele lepszy, co rzadko się zdarza! Rzeczywiście mogę określić go jako kryminał, miał dobry klimat nieco mroczny momentami. Fajnie w większości zagrany, dużo wątków połączonych ze sobą, więc dobrze się go ogląda oczekując rozwiązania. Co do zakończenia to nie do końca mi się spodobało, trochę obniża moją ocenę. Ale jest dostawiona furtka na 3 sezon, więc może będzie :P

8/10

 

 

CONTROL Z (SEZON III)

Sofía i jej przyjaciele próbują kontynuować naukę w ostatniej klasie, ale pewien tajemniczy haker znów utrudnia im życie.

Pozytywnie zaskoczyła mnie wiadomość i 3 sezonie, bo nie wiedziałam, że już ma być! Bardzo lubię ten serial - ma w sobie to coś, co mega wciąga widza. Mogę oglądać go odcinek za odcinkiem :D Niby to taka teen drama, podobna nieco do szkoły dla elity, ale jest też wypełniona różnymi problemami jak '13 powodów' - połączenie tych dwóch lubianych przeze mnie seriali :D Tutaj mamy dodatkowo tematykę social mediów. 3 sezon podobnie jak poprzednie oglądało mi się super i mega żałuję, że to raczej ostatni! Ale zakończenie mi się podobało, chociaż myślę, że zdania mogą być podzielone :D

9/10 ♥

 

 

FILMY


PIES
Komandos Briggs i jego pies Lulu wyruszają w podróż wzdłuż wybrzeża Pacyfiku aby zdążyć na pogrzeb swojego najlepszego przyjaciela.

Nie będę kłamać, obejrzałam go głównie ze względu na Channing'a Tatum'a :D Ale fabuła była równie udana - mamy tu połączenie komedii z dramatem. Jest wiele zabawnych momentów, ale i takie, które mogą wzruszyć :) Jako taki niedzielny film fajnie się sprawdzi. Dla wielbicieli psów, ale nie tylko. 

8/10 ♥ 

 

 

 

 

RZUT ŻYCIA
Pechowy koszykarski łowca talentów odkrywa wyjątkowego gracza z trudną przeszłością i postanawia zabrać go do Stanów bez zgody drużyny. Choć piętrzą się przed nimi przeszkody, robią wszystko, by jednym genialnym rzutem udowodnić, że zasługują na miejsce w NBA.

Totalnie nie znam się na koszykówce, ani razu nie oglądałam nawet meczu w tv :D Ale wysokie noty skłoniły mnie do obejrzenia i nie żałuję. Dobrze się go ogląda, jest fajnie zagrany, z tego co wiem grają w nim nawet prawdziwi koszykarze. Do oglądania jako życiowy, poniekąd 'motywacyjny' film też się sprawdzi! Jak na netflixa wypada super!

7/10

 

 

WATCHER
Młoda kobieta przeprowadza się do miasta, w którym grasuje seryjny morderca. Zaczyna podejrzewać, że ktoś ją notorycznie obserwuje z budynku naprzeciwko.

Nowy, nieznany film, na który trafiłam przypadkowo i opis zaintrygował mnie na tyle, że obejrzałam. W sumie mam takie mieszane uczucia, ale jednak w pozytywną stronę. Jest trochę wolny, akcja nie jest jakaś dynamiczna, jest kilka scen bez dialogów. Ale jednak ma klimacik, powoli budowane jest napięcie! Kilka scen na prawdę powoduje ciarki. Akcja może też zmylić widza, mnie zmyliła! :D Ale więcej nie zdradzam - myślę, że warto obejrzeć. 

7/10

 




KSIĄŻKI

 LOKATORKA

Kiedyś ta książka była mega popularna, ja oczywiście nadrabiam po czasie. Ale.. bardzo mi się podobała! Ma taki mroczny klimat, momentami creepy :D Jeśli lubicie thrillery psychologiczne, kryminały to Wam się spodoba! Zakończenie jest bardzo dobre, mnie zaskoczyło - myślę, że to bardzo dobra zachęta do przeczytania. 

7/10

 

 

 

 

 

WRÓĆ DO MNIE

Tutaj już lżejsza propozycja do czytania. Kiedyś uwielbiałam takie romansidła, a teraz szczerze mówiąc zmuszałam się trochę do czytania. Dla mnie historia była na maksa przewidywalna, nic mnie w niej nie zaskoczyło. Drugi tom zapowiada się co prawda ciekawiej, więc może się skuszę (ma opowiadać historię innych bohaterów). Jeśli lubicie taką tematykę to będziecie bardziej zadowoleni :)

5/10







To już wszystko. Dajcie znać czy coś znacie.

Co ostatnio czytałyście, oglądałyście? Co możecie mi polecić?

11 komentarzy:

  1. Zachowaj spokój oraz Rzut Życia to genialne produkcje. Ostatnio się zakochałam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Skradzione serce i upadek mi się podobały

    OdpowiedzUsuń
  3. Widziałam "Rzut życia" i nawet mi się podobał 😀

    OdpowiedzUsuń
  4. Nic z tego nie oglądałam/słuchałam, w sumie wszystko jest mi zupełnie obce :D

    zofia-adam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja ostatnio oglądałam na Netflixie " wytańcz to", " Bitwa" i " Bo we mnie jest seks" - polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię piosenkę "Za daleko" i też mi się będzie kojarzyć z wakacjami. Czytałam dawno temu "Lokatorkę" i bardzo mi się podobała 😊

    OdpowiedzUsuń
  7. Znam tylko serial zachowaj spokój. Całkiem mi się podobał na tle innych ekranizacji Cobena, które oglądałam i mam nadzieję, że inne też będą takie dobre.

    OdpowiedzUsuń
  8. Sporo tego! Mi udało się obejrzeć aż 1 odcinek serialu :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie znam ani jednej z przedstawionych propozycji, why? :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Smolasty i Leosia <3 tego pierwszego uwielbiam, więc nie dziwne, że i ta piosenka wpadła mi w ucho. Muszę w końcu zasiąść do control z. Tym bardziej jestem ciekawa skoro to już definitywny koniec ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. "Boję się kochać" pojawiło się jakiś czas temu w jednym z podsumowań miesiąca. Bardzo fajny utwór. ;)

    Z seriali zaciekawiła mnie produkcja "Skradzione serce". ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz - sprawia mi on sporo radości! :)
Na wszystkie pytania zamieszczone w komentarzach pod danym postem odpowiadam bezpośrednio pod nimi w komentarzu.

Zapraszam również do pozostania ze mną na dłużej. Będzie mi bardzo miło ♥

Większa część zdjęć zamieszczonych na blogu jest mojego autorstwa (jeśli nie - wyraźnie jest to zaznaczone). Ich kopiowanie jest zabronione! Nie kradnij, jeśli chcesz je gdzieś udostępnić najpierw zapytaj!