Obserwatorzy

Cześć :)
Witam Was po małej dwutygodniowej przerwie - niestety przygotowania do maja trwają.. Na szczęście dziś jestem i to nie z byle jakim wpisem, a przeglądem kulturalnym :) Zauważyłam, że chyba lubicie go czytać, bo znajduje się na liście najczęściej odwiedzanych wpisów. Sama przyznaję, że należy on do jednych z moich ulubionych - zarówno czytanych u Was, jak i przygotowywanych przeze mnie :) Mimo, iż wymaga trochę czasu.
Jeśli jesteście ciekawe moich odkryć marcowych, a może i porażek - zapraszam :)

Jak zwykle na początek muzyka - tym razem zdominowana przez polskie kawałki..



O Eneju rzadko wspominam.. W sumie sama nie wiem czemu, bo lubię ten zespół. Koncert chłopaków też bardzo miło wspominam, chyba najlepszy na jakim byłam :) Tutaj kawałek z nowej płyty - Nie chce spać. Ogólnie ich muzyka jest dość 'specyficzna', więc nie wszystkim się spodoba. Ja zdecydowanie lubię i takie kawałki :)




Skoro o lubianych przeze mnie wykonawcach mowa.. Kolejna świetna piosenka Hyżego - Zagadka :)

 Na przekór - to akurat piosenka, która spodobała mi się od pierwszego usłyszenia w radiu :)


Na koniec jedyna zagraniczna piosenka w tym zestawieniu - bad day. Mam do niej ogromny sentyment i często do niej wracam :) Teledysk też jak dla mnie należy do jednego z najlepszych.

Na książki nie miałam kompletnie czasu, ale filmów kilka udało mi się zobaczyć na weekendach. Należę bowiem do tych osób, które wolą wieczorem coś obejrzeć, zamiast iść spać wcześniej. Chociaż przydałoby się czasami :D


http://www.filmweb.pl/film/Serce%2C+Serduszko-2014-702438

Serce, serduszko
Gdy tylko zobaczyłam zwiastun wiedziałam, ze muszę obejrzeć ten film. Nie myliłam się - bardzo, bardzo mi się podobał! :) Kolejna genialna polska produkcja! Film wciąga widza swoją dość nie powtarzalną fabułą. Jest wiele momentów, które widza śmieszą, zaskakują, ale też są takie które wzruszają i łapią za serce.. - I takie filmy lubię! :) Do tego świetna obsada, wyraziste postacie. Osobiście byłam zachwycona szczególnie rolą Marcina Dorocińskiego :) A końcówka filmu - mistrzostwo! Zapada w pamięć, napawa taką nadzieją i optymizmem. Piękny film o dążeniu do szczęścia i spełnianiu marzeń :)   

http://www.filmweb.pl/film/Dzie%C5%84+dobry%2C+kocham+ci%C4%99!-2014-720511
Dzień dobry, kocham Cię
Czyli idealna, lekka komedia na sobotni wieczór do odreagowania. Miło spędziłam przy niej czas, nie zauważając jak szybko on mi minął. Można też się pośmiać, dzięki roli niezawodnego Pawła Domagały :) Całkiem niezła polska komedia z dobrą ścieżką dźwiękową. Podobała mi się :)


http://www.filmweb.pl/film/Respire-2014-708925
 Respire
Tutaj mamy do czynienia na pewno z 'innym' rodzajem filmu - fabuła jest zdecydowanie różna od innych. Film przedstawia historię toksycznej przyjaźni.. Określony jest niby jako dramat, jednak ja zaliczyłabym go filmu psychologicznego. Mimo jego odmienności średnio mi się podobał. Myślałam, że będzie lepszy. Dla mnie dopiero po większej połowie gdzieś zaczęło się cokolwiek dziać.. Trochę się wynudziłam do tego czasu. Ale myślę, że warto zobaczyć i wyrobić sobie własne zdanie o nim. Jest on dość 'specyficzny' i zależy co kto lubi :)


http://www.filmweb.pl/film/Wymarzeni-2014-706901
Wymarzeni 
W tamtym miesiącu bodajże pisałam Wam o filmie 'In your eyes' - tu coś podobnego do niego.. Tylko tym razem wszystko dzieje się w snach, w których spotykają się bohaterowie.  Czy odnajdą się w rzeczywistości - warto obejrzeć i się przekonać, jeśli lubicie taki typ filmów :) Jest dość lekki i przyjemny - nie wymagający większej uwagi.. Mi się osobiście podobał, chociaż wspomniane 'W Twoich oczach' zrobiło na mnie większe wrażenie :)

W tym miesiącu filmowym odkryciem jest zdecydowanie 'Serce serduszko'. Szkoda, że było tak słabo promowane kiedy leciało w kinie.. Większość osób pewnie o nim nawet nie słyszała. Tym bardziej dziwi mnie to, że tak dobre polskie filmy nie są promowane, a o średnich jak Grey mówi się i przed premierą i długo po.. (Tak obejrzałam też Greya - w domu oczywiście. Głównie żeby zobaczyć o co tyle szumu chyba. Ale nie widziałam potrzeby dodawania moich kilku groszy do tej produkcji - i tak jest o nim głośno.) W każdym razie zachęcam Was bardzo do zobaczenia tego polskiego filmu - warto :) 

A co Wy obejrzeliście ostatnio, co Was zachwyciło? :) Chętnie poznam Wasze pozycje i je obejrzę.
Może znacie coś z moich propozycji? - zapraszam do podzielenia się swoim zdaniem w komentarzu :)


Ps. Mam też do Was prośbę, jeśli macie do polecenia jakieś dobre historyczne filmy - dajcie znać. W kwietniu planuję obejrzeć kilka takich produkcji w ramach przygotowań do maja właśnie. Z góry dziękuje za Wasze propozycje :)

48 komentarzy:

  1. Szkoda, że "Respire" nie przypadł Ci do gustu, ale masz rację każdy ma inny gust ;) muszę się przyjrzeć pozostałym tytułom ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znaczy zły nie był, ale też mnie nie zachwycił :)

      Usuń
  2. PIosenkę Grzesia Hyżego chętnie posłucham. Enej nie należy do moich ulubieńców - jakoś mnie irrytują ;) może przez Kortowiadowe zmagania :)
    Film z Basią Kurdej - Szatan kojarzy mi się z wielką tandetą i słabizną, ale podkreślam są to tylko skojarzenia bo sama nie mogę się zebrać by go wreszcie obejrzeć - po tym jak zmasakrowana została jedna z moich ulubionych piosenek nie ciągnie mnie w stronę tego filmu. Respire chętnie obejrzę - możliwe, że odkryję w nim coś czego brakuje mi w wielu filmach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daj znać jak się podoba :) Ja właśnie myślałam że ich lubisz, pisałaś o nich właśnie przy okazji też wpisu o korowiadzie :D
      Film jest niezły, ale tez bez szału - zależy czy lubisz filmy takie jak ten, czy 'Tylko mnie kochaj', 'dlaczego nie'.. Jak tamte filmy się nie podobały to i ten nie spodoba się.
      Oglądnij, może Tobie się spodoba, mi czegoś zabrakło. Ale na pewno jest to coś innego.

      Usuń
    2. Obejrzę w weekend w ramach odpoczunky od chemii fizycznej :)

      Usuń
  3. Obejrzyj Kochanice Króla :) - to apropo Psu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie chce się mi filmweb z opisem włączyć :( Nie wiem czy jak komisja usłyszałaby taki tytuł czy byłaby zadowolona :D

      Usuń
  4. Piosenki znam i bardzo lubię :-)
    Szczególnie 'Zagadka' ..słucham non stop :D szczególnie lubię jak jadę autobusem..odpływam :D

    Filmów nie znam :( ale wszystkie mam na liście i na pewno obejrzę :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mi "Wymarzeni" się strasznie podobali, nawet zapisałam sobie nazwę filmu na wypadek pisania kolejnego przeglądu filmowego xD Respire zaraz zacznę sobie oglądać. Reszta nie dla mnie, bo polskie, a ja polskie trawię tylko te wojenne, więc te dwie pozycje odpadają :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To pisz, pisz ten przegląd :D
      Daj znać jak się podoba :)
      Może warto coś na nowo spróbować polskiego i odkryć coś w nich :) Bo 'serce serduszko' może właśnie pokazać coś dobrego - jest to jeden lepszych polskich filmów. Już dzień dobry kocham Cię nie mówię bo nie wszystkim się spodoba, ale serce jak najbardziej warto :)

      Usuń
  6. ostatnie dwa filmy chętnie zobaczę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Za historycznymi filmami niezbyt przepadam, ale "kochanek królowej" był niezły.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Komisja po usłyszeniu takiego tytułu nie wiem czy byłaby zadowolona - chodziło mi coś na miarę pianisty :) Coś typowo historycznego :D

      Usuń
    2. Biegnij chłopcze biegnij, ale to już Ci mówiłam. :)) Może nie jest to typowo historyczny, ale jest tam co nieco wplecione. :)

      Usuń
  8. Hi,

    I would like to let you know that we are selling high PR Tumblr blogs.
    I think as a webmaster, you know the importance
    of having backlinks from high PR blogs. And you also know how costly
    it can be to have backlinks to this high PR blogs.


    Well I would like to inivte you and take a look at our offer.
    At very cheap price, you can have your own high PR Tumblr were you
    can use as backlinks to your site.

    If your interested, please visit: http://bit.ly/highprtumblr

    Thanks

    My page; Cheap High PR Tumblr Blogs

    OdpowiedzUsuń
  9. grzegorz hyży i jego zagadka również u mnie rozbrzmiewa w domu, o filmach obejrzanych przeze mnie nie będę tu pisać, bo niebawem post u mnie, ale twoje powyższe filmy to ja znowu będę w kwietniu oglądała, zwłaszcza że od dawna chciałam obejrzeć dzień dobry kocham cię... co do Greya to zgadzam się z tobą w 100%, z historycznych filmów to udało mi się w końcu obejrzeć Miasto 44, możesz też obejrzeć trylogie Sienkiewicza, pamiętam że chyba oglądałam sama to przed swoją maturą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszy mnie to :) Serce serduszko szczególnie polecam :)
      Trylogie - hmmm pomyślę, bo miałam raczej na myśli odrębne pozycje historyczne tz. nie ekranizacje lektur :D
      Miasto widziałam :)

      Usuń
  10. Super dużo nowości, jak dla mnie tutaj sie pojawiło. Również bardzo lubię Eneja i ich muzykę. Film historyczny do polecenia mam :) Ale o nim przeczytasz u mnie na blogu, bo niedawno go oglądałam i już sporo o nim napisałam. Ta polska komedia kusiła mnie jakiś czas temu. Chyba wezmę się i ją obejrzę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekam mam nadzieje że wyrobisz się z dodaniem go w kwietniu :D hehe
      Dzień dobry można zobaczyć, ale bardziej wartościowy i warty polecenia jest serce serduszko, myślę że Tobie spodobałoby się :)

      Usuń
    2. Jak uda mi się wyrobić to wpis będzie już w weekend. Tymczasem zapraszam na kilka informacji o mnie :P

      Usuń
    3. Jest wpis kurtularny :D Zdążyłam jeszcze w marcu. Ciekawa jestem jak Ci się spodoba.

      Usuń
  11. Uwielbiam "Bad day". To jest ponad czasowy utwór. Żadnego z tych filmów nie oglądałam. Ostatnio jestem bardzo do tyłu z filmami, w tym miesiącu żadnego nie obejrzałam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie widziałam nic, ale Wymarzeni mam w planach, zaciekawili mnie, DDKocham cię pewnie też w końcu zobaczę o co tyle hałasu ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam zamiar obejrzeć "dzień dobry, kocham cię" :)

    OdpowiedzUsuń
  14. "Dzień dobry, Kocham Cię" trafiło ostatnio w moje ręce w wersji na DVD, więc korzystając z okazji muszę obejrzeć ten film :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Muzyka nie mój gust, polskich filmów nie oglądam ale chętnie 'Wymarzonych' zobaczę ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wszystkie zespoły i artystów dobrze znam, a tych piosenek jeszcze nie słyszałam :)

    I am Journalist

    OdpowiedzUsuń
  17. Ile tu ciekawych rzeczy, :p oglądałam "Dzień dobry kocham cię" , ale jakoś nie przypadł mi do gustu :)
    mój blog, hooneyyy

    OdpowiedzUsuń
  18. Przeczytałam "Przegląd KULINARNY" - oops, ktoś tu jest głodny :D. "Bad Day" kojarzę z radio i lubię (;. Mamma mia, ile filmów mam do nadrobienia! Postaram się pamiętać o "Serce, serduszko" :D.

    OdpowiedzUsuń
  19. Hi,

    I would like to let you know that we are selling high PR Tumblr blogs.
    I think as a webmaster, you know the importance of having backlinks from high PR blogs.
    And you also know how costly it can be to have backlinks to this high PR blogs.


    Well I would like to inivte you and take a look at our offer.

    At very cheap price, you can have your own high PR Tumblr were you can use as backlinks
    to your site.

    If your interested, please visit: http://bit.ly/highprtumblr

    Thanks

    Take a look at my blog Cheap High PR Tumblr Blogs

    OdpowiedzUsuń
  20. Dzień dobry Kocham Cię - nie jest zły, ale też nie ma uniesienia ;']

    OdpowiedzUsuń
  21. Z muzyki znam tylko "Bad day".. Z filmów nie znam nic, "Serce serduszko" może obejrzę, "Wymarzonych" miałam chęć zobaczyć :) na "Dzień dobry, kocham Cię" też może się skuszę, bo właśnie opinie o nim są średnie..

    OdpowiedzUsuń
  22. Pierwszą piosenkę też lubię, bo kilka razy leciała w radiu. :D Loka również dobra. :) A Bad Day znam dość długo. :D
    "Serce, serduszko" mam TAKĄ OGROMNĄ ochotę obejrzeć, że szkoda gadać (a w zasadzie to pisać). Ale u mnie oglądanie filmów to hm... dość ciężkie zajęcie. :D To chyba wina mojego ADHD... :D

    OdpowiedzUsuń
  23. To jest mój ulubiony typ postów u Ciebie :)

    filmów tym razem nie oglądałam.
    A co do polecenia filmów strikto historycznych to tak myśle i myśle... i tylko chodza mi po głowie te troche zbajerowane jak Dynastia Tudorów - raczej serial niż film, mówiłaś że nie lektury, ale "Tristan i Izolda" to mój ukochany film <3

    OdpowiedzUsuń
  24. Z chęcią obejrzałabym propozycje filmowe :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Antoś to uparciuch i siedzi jeszcze w brzuszku :P Dzisiaj mam termin i nic się kompletnie nie dzieje ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie widziałam nic, ale Dzień Dobry Kocham Cię i Wymarzeni muszę zobaczyć :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Jak wiesz, Dzień dobry Kocham Cię i Wymarzeni oglądałam. Rola Pawła Domagały w tym pierwszym - świetna! Serce, serduszko od dawna mam w planach, może wreszcie go obejrzę ;). "Bad day", ach pamiętam tę piosenkę i bardzo ją lubiłam, często do niej wracam ;).
    Póki co mam już wolne, więc nadrabiam zaległości - nie tylko w filmach i książkach, ale i na blogach. Musze nadrobić Twój poprzedni przegląd kulturalny ;).

    OdpowiedzUsuń
  28. ani jedna pozycja z wyżej wymienionych nie jest mi znana :D Chyba się mocno opuściłam w kulturalnych nowinkach :D

    podoba mi się teraz kolorystyka bloga ale z nagłówka nadal nie jestem zadowolona, jak go zmniejsze to napis jest mało czytelny a tak jest z kolei za duży i weź tu bądź mądrym..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zmotywowałam się i postanowiłam coś z tym zrobić w końcu :) i wyszło, że zmieniłam nagłówek :D

      Usuń
  29. Hyży <3
    Dzień dobry, kocham Cie - baaaardzo lubie, mega pozytywny :) jak będziesz miała gorszy dzień to oglądaj na 100% poprawi Ci humor:)

    OdpowiedzUsuń
  30. U mnie marzec był wypchany po brzegi pracą i obowiązkami, mało czasu na cokolwiek..filmów też tylko kilka obejrzałam, co .. jak na mnie... jest żenadą :P I jeszcze kolejny cios, że nie widziałam ANI JEDNEGO filmu, który polecasz :P Nie mówię, że nadrobię, bo nie wiem czy mi czas na to pozwoli :P ale ... chciałabym :D

    OdpowiedzUsuń
  31. "Bad day" to piosenka, którą ja także uwielbiam i chętnie do niej wracam. ;]

    OdpowiedzUsuń
  32. Oglądalam niezgodna ostatnio, chyba skusze sie ma ten film serce serduszko :) klkniesz w baner choies.com?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz - sprawia mi on sporo radości! :)
Na wszystkie pytania zamieszczone w komentarzach pod danym postem odpowiadam bezpośrednio pod nimi w komentarzu.

Zapraszam również do pozostania ze mną na dłużej. Będzie mi bardzo miło ♥

Większa część zdjęć zamieszczonych na blogu jest mojego autorstwa (jeśli nie - wyraźnie jest to zaznaczone). Ich kopiowanie jest zabronione! Nie kradnij, jeśli chcesz je gdzieś udostępnić najpierw zapytaj!