Obserwatorzy


Przed nami ostatni wrześniowy weekend, więc to ostatni dzwonek aby podsumować ten miesiąc pod względem kulturalnym. Ostatnio pogoda sprzyja już bardziej spędzaniu wieczorów pod kocem z dobrą książką, serialem, czy filmem, więc być może akurat znajdziecie coś dla siebie w dzisiejszym zestawieniu. Tym razem będzie dość różnorodnie, bo znajdzie się kilka propozycji z każdej kategorii. Nie przedłużając zapraszam do czytania! 

Muzyka
KORTEZ - Hej Wy ♥

BARANOVSKI - Luźno

Ania Karwan - Głupcy

The Chainsmokers - Side Effects

Jeśli chodzi o muzykę to często jest tak, że albo słucham tych samych - ulubionych kawałków, albo mam sporo nowych świetnych utworów do pokazania. We wrześniu akurat była ta druga sytuacja i jak widzicie piosenek do pokazania jest nieco więcej (część z nich i tak sobie darowałam :D). Zdecydowanym ulubieńcem i moim nr 1 jest najnowszy utwór Korteza - Hej Wy. Nie oszukujmy się, większość jego piosenek mi się podoba, ale ta zdecydowanie spodobała mi się już od pierwszego odsłuchania wersji koncertowej i z niecierpliwością oczekiwałam na jej 'oficjalną' premierę :) Często słuchałam też najnowszych singli osób znanych mi z the Voice of Poland, czyli Wojtka Baranowskiego i Ani Karwan. Z zagranicznych, radiowych hitów w ucho wpadł mi wakacyjny kawałek od The Chainsmokers.

Filmy
https://www.filmweb.pl/film/To+tylko+chemia-2015-688835
To tylko chemia
22-letnia Oli marzy o wielkiej miłości. Pewnego dnia jej marzenie się spełnia, nieoczekiwanie dziewczyna wkracza do świata sławy, luksusu i wielkich pieniędzy. Wybrankiem jej serca jej sławny aktor. Wydaje się, że znalazła ona swojego księcia z bajki, szybko jednak okazuje się, że pożądanie i miłość nie są tym samym. Oli odkrywa w końcu, że prawdziwe uczucie czeka na nią tam, gdzie zupełnie by się tego nie spodziewała.
Na początek nieznana zupełnie produkcja, do której podchodziłam z ogromnym dystansem. Nie jestem bowiem fanką hiszpańskich produkcji, a do tego opis wydawał się niezbyt przekonywujący. Okazała się ona jednak bardzo miłym zaskoczeniem - przyjemnym i lekkim romansidłem z nutą humoru. Wbrew pozorom ma jakiś przekaz, a kilka zabawnych momentów sprawia, że oglądało się ją bardzo przyjemnie :) Na plus także wybór aktorów - zostali na prawdę fajnie dopasowani. Może nie jest to nic szczególnego, jednak jeśli szukacie czegoś niewymagającego na jesienny wieczór to ta pozycja będzie idealna!

https://www.filmweb.pl/film/Plan+B-2010-496156
Plan B
Marząca o dziecku singielka decyduje się na sztuczne zapłodnienie. W tym samym momencie spotyka mężczyznę swojego życia.
Bardzo znana produkcja, więc nie będę się zbytnio o niej rozpisywać. Dla mnie jest mocno przeciętna, ani nie ma szału, ani tragedii :P

https://www.filmweb.pl/film/Lady+Bird-2017-762864
Lady Bird
Rok z życia zbuntowanej dziewczyny, która uczy się w katolickim liceum.
Za to tutaj zdecydowanie bliżej jest do tragedii.. :D Skusiłam się na ten film ze względu na liczne nominacje, w tym do oskarów, a okazało się, że jest on po prostu nudny. Dlatego nie polecam, zresztą sama głównie przewijałam ten film, także to, że go oglądałam to za dużo powiedziane :P

https://www.filmweb.pl/film/Sierra+Burges+jest+przegrywem-2018-803647
Sierra Burgess jest przegrywem
Inteligentna, ale niezbyt lubiana licealistka nawiązuje internetową znajomość z przystojniakiem, któy myśli, że dziewczyna jest kimś innym.
Najnowsza produkcja Netflixa, powiedziałabym, że już typowa dla innych filmów tej produkcji. Tutaj jednak jak dla mnie historia jest mocno naciągana i nierealna. Jednak na luźny wieczór jeśli mimo wszystko lubicie takie 'szkolne' filmy to warto zobaczyć ;) Mi samej oglądało się ją całkiem przyjemnie. 

https://www.filmweb.pl/film/Zabi%C5%82am%2C+aby+%C5%BCy%C4%87-2015-731961#
Zabiłam, aby żyć
Młoda Alexandra poznaje dużo starszego od siebie mężczyznę. Nieznajomy od początku nie wzbudza zaufania u ojca dziewczyny, jednakże dziewczyny ignoruje rady ojca i wyprowadza się z domu. Z pozoru idealny i kochający partner, z biegiem czasu zamienia życie Alexandry w piekło...
Cięższy film na bardzo ważny temat, momentami aż mnie szokował.. Momentami nieco się mi dłużył - zwłaszcza podczas rozpraw w sądzie, ale ogólnie zostaje w pamięci na dłużej i myślę, że warto go obejrzeć ;)

Seriale
Postanowiłam także wspomnieć o 2 nowych polskich serialach kryminalnych. Zaczęły się one we wrześniu, więc będą to takie 'wstępne' wrażenia, po tych kilku odcinkach jestem w stanie co nieco o nich powiedzieć :)
https://www.filmweb.pl/serial/Pu%C5%82apka-2018-809621
Pułapka jest serialem realizowanym przez twórców Bogów i Belfra - obie pozycje przypadły mi do gustu, więc liczyłam, że i z tą będzie podobnie. Muszę przyznać, że po połowie sezonu (serial ma jedynie 6 odcinków w 1 sezonie) jest na prawdę ciekawy! Klimat jak dla mnie jest podobny jak w belfrze, ale przy tym w każdym odcinku jest mnóstwo zwrotów akcji - bardzo dużo się dzieje. W tej sposób przez cały czas utrzymuje uwagę widza, ciągle pojawiają się nowe wątki i do końca nie wiadomo ani o co chodzi, ani kto jest dobry, a kto zły. Aktorzy też są jak dla mnie świetnie dobrani, gra aktorska na wysokim poziomie i ogólnie całościowo serial wypada na prawdę dobrze! Warto zobaczyć :)

https://www.filmweb.pl/serial/%C5%9Alad-2018-812001
Ślad
Tutaj z kolei nieee do końca przekonuje mnie ten serial. Dużo w nim takich niedociągnięć, można wyłapać ich już kilka w pierwszych 4 odcinkach. Aktorzy może i częściowo są dobrani nieźle, ale jak dla mnie grają strasznie sztucznie. Momentami ma się wrażenie, że obraz nie jest dopasowany do dźwięku jakby serial był dubbingowany :DD Przez 3 pierwsze odcinki bohaterowie zajmowali się jedną sprawą, a kolejną już tylko przez 1 odcinek - więc to też mogłoby być lepiej rozplanowane, ale być może już się czepiam :D Kolejna sprawa to pojawiający się z nie wiadomo skąd nowi bohaterowie, - nie są ani przedstawiani, nic o nich nie wiemy, a pojawiają się już jako skład zespołu. Tak więc ta pozycja wypada dla mnie dużo, dużo słabiej - nie jestem nawet pewna czy dotrwam do końca sezonu.

Książki
http://lubimyczytac.pl/ksiazka/4623794/we-dwoje
We dwoje
Dawno już nie czytałam Sparksa, więc ucieszyłam się z możliwości przeczytania jednej z jego najnowszych książek. Podobnie jak reszta jego książek tak i ta została napisana w specyficzny dla tego autora sposób - dzięki czemu czytało się ją na prawdę szybko i przyjemnie. Ogólnie zawsze uważałam, że jego historie są trochę pisane 'na jedno kopyto', ale ta jednak mnie zaskoczyła tym, że tym razem jest to coś innego i nowego. Warto się na nią skusić, zwłaszcza jeśli lubicie książki tego autora! :)


http://lubimyczytac.pl/ksiazka/4845745/moje-serce-w-dwoch-swiatach
Moje serce w dwóch światach
Trzecia część losów Lou znanej wielu z 'Zanim się pojawiłeś'. Pierwszej części ta na pewno nie przebiła, ale wypada na pewno lepiej niż druga - 'Kiedy odszedłeś'. Ogólnie czytało się ją przyjemnie, chociaż pod koniec już zaczynała mnie nudzić. Było w niej jednak wiele zabawnych momentów i ogólnie oceniam ją pozytywnie. Spodoba się wielbicielkom romansów, a szczególnie historii z pierwszej części trylogii.

Tym razem wyszło całkiem różnorodnie - dajcie koniecznie znać, czy coś znacie i jakie macie zdanie na temat danej pozycji. Szczególnie jestem ciekawa czy znacie najnowsze serialowe produkcje i czy podzielacie moje zdanie :D

Miłego weekendu!

26 komentarzy:

  1. Kurczę, naprawdę sporo tego, ale oprócz piosenki Chainsmokers (którą swoją drogą bardzo lubię!:)) nie znam niczego :O

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawi mnie "Pułapka", zobaczę na bank :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieje, że będziesz zadowolona tak jak i ja :)

      Usuń
  3. Sierra Burgess jest przegrywem oglądałam ostatnio, z początku nawet mi się podobał, później było już tylko ogerzej - ale ogólnie nie najgorszy ten film :) Do Lady Bird się przymierzam, może dam radę obejrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie Lady Bird była nie do przebrnięcia, ale może Tobie bardziej się spodoba :)

      Usuń
  4. Pułapka nie do końca przypadła mi do gustu, spodziewałam się czegoś lepszego :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w sumie nie spodziewałam się właśnie niczego ;D Także mnie nie zawiodła.

      Usuń
  5. Nie mogę powiedzieć złego słowa o Sierra Burges jest przegrywem. No mam słabość do tego Noah :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zauważyłam :D Może dlatego patrzysz nieco inaczej na ten film :)

      Usuń
  6. Oj, dziękuje za polecenie To tylko chemia. W odróżneniu od Ciebie jestem bowiem wielką fanką hiszpańskich produkcji:) Na pewno obejrzę:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Z muzyki i książek nie kojarzę niczego. Seriali nie oglądam, szczególnie polskich, więc też wszystko mi obce ;) Z filmów na pewno widziałam Sierre Burges (głównie ze względu na Noah :D) i możliwe, że kiedyś gdzieś natknęłam się na Plan B, ale pewności nie mam :D

    OdpowiedzUsuń
  8. The Chainsmokers Side Effects, to ostatnio moja ulubiona piosenka 😍😎
    Pozdrawiam,

    Miśka
    http://miska-grabowska.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam piosenki Korteza. Pułapkę oglądam i bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Książki czytałam- lubię Sparksa i wszystkie mam przeczytane. Seriale, Pułapka i Ślad zaczynam oglądać (jestem na 2 odcinku -póki co okej), a filmów nie znam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O kurcze w takim razie podziwiam, mi sporo brakuje do 'kolekcji' :) Ale będę nadrabiać, chociaż muszę zazwyczaj sobie robić przerwy pomiędzy kolejnymi tytułami, bo jego powieści bywają monotematyczne.

      Usuń
  11. Książkę We dwoje mam, muszę się teraz zebrać w sobie i ja przeczytać ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pokaźna lista :) a ja z tego, o czym napisałaś, znam tylko Lady Bird! Niemal wszystkich pozostałych rzeczy nawet nie kojarzę!

    OdpowiedzUsuń
  13. bardzo dużo tego! :) ja jednak jesienią sięgam zdecydowanie po książki więc sprawdzę Twoje propozycje :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. Z muzyką mam podobnie :D Chociaż u mnie chyba częściej przeważa ta opcja ze słuchaniem ciągle tego samego. Oglądałam Sierrę, bo myślałam, że to coś w stylu "Do wszystkich chłopców...", ale jednak jest sporo gorsza. W sumie chyba najbardziej irytująca była główna bohaterka, dziwi mnie też fakt, że jej zachowanie w ogóle nie było piętnowane :D Morał: Zwalaj wszystkie swoje niepowodzenia na innych, bądź mściwa, a i tak przyjedzie do Ciebie książę na białym koniu ;) Chociaż i tak Sierrę oglądało mi się przyjemniej niż "The Kissing Booth", które mnie wynudziło i odpadłam w połowie. A ostatnią książkę kiedyś tam przeczytam, ale nie mam pojęcia kiedy :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Mam plan zacząć oglądać Pułapkę, ale tak mi schodzi :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Pułapkę też oglądam, ale czasem już nie ogarniam :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Plan B i Sierrę oglądałam i szału w obu nie było :p Książkę Moje serce w dwóch światach muszę przeczytać :) Seriali nie znam!

    OdpowiedzUsuń
  18. ja we wrześniu oglądałam tylko ,,Krzysiu gdzie jesteś?" w kinie.. Popłakałam się, piękny film... Zwraca uwagę, na to co ważne w życiu !:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz - sprawia mi on sporo radości! :)
Na wszystkie pytania zamieszczone w komentarzach pod danym postem odpowiadam bezpośrednio pod nimi w komentarzu.

Zapraszam również do pozostania ze mną na dłużej. Będzie mi bardzo miło ♥

Większa część zdjęć zamieszczonych na blogu jest mojego autorstwa (jeśli nie - wyraźnie jest to zaznaczone). Ich kopiowanie jest zabronione! Nie kradnij, jeśli chcesz je gdzieś udostępnić najpierw zapytaj!