Obserwatorzy


W ostatnim wpisie udało mi się podsumować 2019 rok pod względem hitów kosmetycznych, a dziś czas na hity kulturalne! Wiem, że są osoby, które tak jak ja lubią serię przeglądów kulturalnych, więc mam nadzieje, że dobrze przyjmiecie takie podsumowanie najlepszych z najlepszych! Nie będę się rozpisywać z opisami poszczególnych pozycji, tylko dodam Wam odnośniki do przeglądów miesięcznych, gdzie pisałam na temat danego filmu/serialu czy książki :) 

Statystyki, czyli w 2019 roku..
  • obejrzałam 37 filmów (po raz pierwszy, a nie po raz kolejny :D) 
  • poznałam 15 nowych seriali
  • przeczytałam 14 książek.
Najbardziej oczywiście jestem dumna z ilości książek, wiem, że dla jednych to mało, ale u mnie to najlepszy wynik od 3 lat!

MUZYKA
 Muzycznie ten rok zdecydowanie należał do płyty Małomiasteczkowy Dawida Podsiadło, co raczej nie jest zaskoczeniem, jeśli czytacie mnie regularnie. Często słuchałam też płyty Pocztówka z WWA, Lato '19. Nie utożsamiam się do końca z tekstami na płycie, ale mimo to wracałam do niej często, a samą twórczość Taco Hemingway'a poznałam dzięki mojej przyjaciółce :) Myślę, że do tej dwójki zdecydowanie należał 2019, ze względu na koncert jaki nagrali na stadionie narodowym - chyba nie ma osoby, która by nie słyszała o tym wydarzeniu! Same bilety rozeszły się w kilka minut. Poniżej zostawię krótki filmik z wydarzenia, oglądając go żałuję, że.. mnie tam nie było :D

 FILMY 
Na filmwebie na 9/10 oceniłam jedynie 2 pozycje:
  • Rodzina od zaraz - świetny, rodzinny film 
  • After - typowo babski, z świetną ścieżką dźwiękową, lepszy od książki.
Na 8/10 zasłużyły:
Oprócz tego chciałabym wyróżnić dwie premiery 2019, które warto zobaczyć, czyli Green Book - podobny do Nietykalnych oraz Boże ciało - specyficzny polski film z świetną grą aktorską głównego bohatera!

SERIALE

Polskie seriale: 
Zagraniczne seriale:
  • Body Guard (8/10) - ciekawa fabuła, chociaż sam serial nie bez wad. Jednak zapada w pamięć, a 1 i ostatni odcinek to sztos!
  • Ruchome piaski (8/10) - bardzo specyficzne kino, nie dla każdego, z ciekawą fabułą i dobrym klimatem.
Oprócz powyższej 4 nie mogłabym nie wspomnieć o 2 sezonie Szkoły dla Elity oraz 3 sezonie 13 powodów, które wręcz pochłonęłam i czekam z niecierpliwością na nowe sezony ♥

KSIĄŻKI

Jeśli chodzi o książki to zdecydowanie królował Remigiusz Mróz i seria kryminałów z Joanną Chyłką! Jeśli czytacie mnie dłużej to doskonale wiecie, że pochłaniałam tą serię :) 9 książek z tej serii oceniłam na 10/10 jedynie Inwigilacja trochę mniej mi podpasowała - dałam jej 9/10 na lubimy czytać.

To wszystko - wyszło całkiem różnorodnie, więc mam nadzieje, że znajdziecie coś dla siebie ;)

Znacie coś z tych propozycji? Jak je oceniacie?
Koniecznie podzielcie się ze swoimi kulturalnymi hitami 2019 roku - jakie filmy i seriale były Waszym odkryciem, jaka książka Wam szczególnie przypadła do gustu i jakich płyt słuchaliście najczęściej?

16 komentarzy:

  1. Lubię serial 'Chyłka', ale książek nie czytałam. Za to inne książki Mroza mnie nie powaliły. Spodziewałam się więcej. Za to piosenki Dawida uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. 3 kroki od siebie kocham miłością wielką :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam w planach oglądać serial ''Chyłka''

    OdpowiedzUsuń
  4. a u mnie rok 2019 to z pewnością DOM Z PAPIERU, NARODZINY GWIAZDY :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Naprawdę sporo obejrzanych filmów :D
    Oglądałam After i Miłość jest wszystkim ^^
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę, że jakbym tak pozbierała wszystkie swoje filmy, to by wyszło naprawdę sporo! Codziennie wieczorem jakiś włączam, przy weekendzie nawet i 2 odpale :D

    OdpowiedzUsuń
  7. "Wataha" jest jednym z lepszych seriali ;) Uwielbiam wiecznie palącą papierosy prokurator Dobosz :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz - sprawia mi on sporo radości! :)
Na wszystkie pytania zamieszczone w komentarzach pod danym postem odpowiadam bezpośrednio pod nimi w komentarzu.

Zapraszam również do pozostania ze mną na dłużej. Będzie mi bardzo miło ♥

Większa część zdjęć zamieszczonych na blogu jest mojego autorstwa (jeśli nie - wyraźnie jest to zaznaczone). Ich kopiowanie jest zabronione! Nie kradnij, jeśli chcesz je gdzieś udostępnić najpierw zapytaj!