Obserwatorzy


Od ostatnich poleceń kulturalnych na blogu minęło trochę czasu. Jakoś w ostatnim czasie nie miałam zbyt wiele czasu na oglądanie, ale i też mało co mnie na prawdę zainteresowało na tyle by mnie wciągnąć. Ale coś tam się uzbierało przez 2 miesiące, więc zapraszam na przegląd kulturalny z listopada i grudnia, który zarazem jest ostatnim wpisem w 2021 roku! Myślę, że to dobry moment na publikację - sporo z nas ma w tym okresie wolniejsze wieczory, więc może akurat znajdziecie tu coś dla siebie do oglądania! :)

 Muzyka

Sanah - kolońska i szlugi

Dawid Kwiatkowski - Nieważne

Kaśka Sochacka - Niebo było różowe

Adele - Easy On Me

Lost Frequencies ft Calum Scott - Where are you now

Muzycznie wciąż królują u mnie polskie utwory. Przez ostatnie 2 miesiące najczęściej odtwarzałam chyba 'Kolońska i szlugi' Sanah - ale zdecydowanie w szybkiej wersji :) Podobnie jak poprzednie nowości z nowej płyty Kwiatkowskiego 'kupił ' mnie kawałek 'Nieważne'. Po czasie wróciłam za to do słuchania Kaśki Sochackiej i często w głośnikach brzmiało 'Niebo było różowe'. Z zagranicznych najchętniej słuchałam Easy On Me Adele i Where are you now - duetu Lost Frequencies i Calum Scott.

Seriale


Papiery na szczęście

Żona znanego piłkarza postanawia porzucić luksusowe życie i zacząć wszystko od nowa. 

Zacznę od propozycji, które towarzyszą mi od dłuższego czasu, a nie tylko 2 miesięcy. Papiery na szczęście to typowe polskie guilty pleasure na odmóżdżenie. Taka typowo odrealniona, do oglądania dla relaksu, a nie wielkich analiz fabuły. Sama bardzo lubię oglądać takie propozycje pod koniec tygodnia typowo do odpoczynku po ciężkim tygodniu. Bardzo polubiłam część bohaterów - z Sabinką mamy swój ship, któremu kibicujemy :D Są oczywiście też irytujący bohaterowie, ale i zabawni. Podsumowując jeśli lubicie takie nie wymagające propozycje do odpoczęcia i poprawienia sobie humoru to polecam! 

Ps. Pierwsze odcinki są bardzo zniechęcające - sama byłam bliska porzucenia oglądania :P

★★★★

 

Hotel paradise

Anetka upominałaś się w ostatnim poście o hotel, więc oto jest :D
Myślę, że nie ma osoby, która chociażby nie słyszała o tej propozycji. Sama długo byłam sceptycznie nastawiona, ale w końcu się skusiłam po namowach Anety i nie żałuję! Z przyjemnością co wieczór śledziłam perypetie i przede wszystkim dramy mieszkańców raju :D Wiadomo, że znowu nie jest to nic ambitnego, ale ja po pracowitym dniu nie szukam nie wiadomo czego :P Jeśli lubicie takie programy rozrywkowe to warto obejrzeć, chociaż wiadomo, że nie jest to coś co spodoba się wszystkim :)

★★★★☆ 




Nurses

Serial przedstawia młode pielęgniarki pracujące w szpitalu w St. Jude, które poświęcają swoje życie pomaganiu innym, jednocześnie zastanawiając się, jak sobie pomóc.

Przypadkowo odkryty serial, który okazał się idealny na do oglądania na co dzień. Jeśli tak jak ja lubicie takie życiowe obyczajówki i medyczne tematy w serialach to zdecydowanie polecam. Z jednej strony nie jest super wymagający, a z drugiej nie jest też typowym 'zapychaczem'. Bardzo polubiłam głównych bohaterów! Oprócz przypadków medycznych śledzimy także ich codzienne problemy. Spodobał mi się też sam pomysł na serial opowiadany z perspektywy pielęgniarek, a nie lekarzy jak to zazwyczaj ma miejsce. Nieznana perełka dużo lepsza niż podobne popularne seriale np. The good doctor i New Amsterdam ;)

★★★★


 

The office pl

Akcja The Office pl rozgrywa się w Siedlcach, w siedzibie firmy zajmującej się produkcją wody mineralnej „Kropliczanka”. Jej prezes, Michał, to człowiek pozbawiony autorefleksji, który każdym słowem i gestem zabiega o atencję i uznanie.

 Polski odpowiednik popularnego serialu 'the office'. Oryginału nie oglądałam, bo jednak to za dużo odcinków dla mnie :D Polska wersja ma mniej odcinków, stąd mój wybór. Miał być ideałem typowo na odmóżdżenie, ale totalnie nie przypadł mi do gustu. Chyba nie mój humor.. Fabuła też mało 'składna'. Jedynym plusem i zarazem dużym zaskoczeniem była obecność Dawida Podsiadło. Za to + i podwyższenie oceny na..


 

 

Kasztanowy ludzik

Na kopenhaskim placu zabaw zostaje znaleziona brutalnie zamordowana dziewczyna, a nad nią wisi ludzik zrobiony z kasztanów.

Nie myślcie jednak, że odpuściłam oglądanie kryminałów, bo wciąż je lubię :D Ta stosunkowa nowość od Netflixa przypadła mi do gustu. Jak większość skandynawskich propozycji ma super klimat! Idealny na jesień, nieco mroczny, momentami straszny :D Wymaga skupienia podczas oglądania, bo ciągle się coś dzieje. Całość trzyma w napięciu widza, a zakończenie jest zaskakujące. Zdecydowanie warto obejrzeć, jak dla mnie to jedna z lepszych produkcji Netflixa :) Chociaż widzę w nim spore podobieństwo do filmu 'pierwszy śnieg' - tutaj zamiast bałwanków są kasztanowe ludziki. Także jeśli szukacie czegoś podobnego to przy okazji polecam ten film :P

★★★★

 

Dom z papieru (1 sezon)

Ośmioro zamaskowanych przestępców napada na hiszpańską mennicę narodową. Ich przedstawicielem jest tajemniczy Profesor, który prowadzi negocjacje z policją. 

Jestem chyba ostatnią osobą, która widziała ten serial :D Długo się wzbraniałam, ale w końcu uległam. Póki co widziałam 1 sezon, jestem w trakcie oglądania 2. Rozumiem jego fenomen, bo fabuła jest bardzo dynamiczna, a tematyka uniwersalna. Nie jestem osobiście fanką filmów akcji, a jednak.. tutaj zostałam wciągnięta! Mimo, że bohaterowie nie są do końca pozytywni to się im kibicuje :D Póki co super, oglądam dalej!

★★★★



Szkoła do elity - krótkie historie (świąteczne)

W grudniu premierę miały 3 krótkie serie z cyklu Szkoła dla elity krótkie historie w zamyśle świąteczne, ale nie do końca.. :D Każda zawierała 3 odc trwające max. 10 min.

Phillipe Caye Felipe

Spodobała mi się z całej 3 najbardziej. Pewnie dlatego, że w ostatnim sezonie wątek Caye i Phillipe był dla mnie najbardziej udany. Mimo, że wcześniej nie lubiłam Cayetany to w ostatnim sezonie bardzo zyskała w moich oczach. Z kolei Phillipe był najbardziej udaną 'nową' postacią, więc i ten miniserial (jeśli mogę to tak nazwać) oglądało się całkiem przyjemnie.

★★★★

Samuel Omar

 Nie spodobał mi się totalnie, ogólnie nie byłam fanką tych postaci w serialu, więc pewnie temu nie spodobał mi się i ten krótki serial :D

★★

Patrick 

Ostatnia minihistoria przybliżyła historię nowych bohaterów 4 sezonu - Patricka i jego rodzeństwa. Ale znowu była taka bez szału, jakoś po ostatnim  sezonie mam ogromny niesmak i szał do serialu u mnie minął.. 

 ★★★★

Filmy


 After. Ocal mnie

Po tym jak Tessa podejmuje najważniejszą decyzję swojego życia, wszystko się zmienia. Hardin podaje w wątpliwość wszystko, o co tak walczyli. 

Serie After podobnie jak i inne romansidła lubi się albo nie. Sama od czasu do czasu lubię obejrzeć taki gatunek, jeśli mam na niego ochotę. Kolejna część tej serii fajnie sprawdziła się do niedzielnego relaksu przed całym tygodniem. Wiadomo nic ambitnego tam nie znajdziecie, ale chyba nikt tego nie szuka w tego typu filmach :P Dodam na koniec, że 3 część oceniam lepiej niż 2, ale gorzej niż 1. Chętnie zobaczę mimo wszystko kolejną, która pewnie będzie, bo zakończenie jest otwarte!

★★★★

 Czekając na cud

Kilku mieszkańców Manhattanu dzięki wzajemnej pomocy próbuje odkryć znaczenie świąt Bożego Narodzenia.

Zdecydowanie nie jestem fanką świątecznych pozycji. Ale w Wigilię naszła mnie chęć na wieczorny, świąteczny seans. Przypadkowo padło na 'czekając na cud', jednak szybko się znudziłam i ostatecznie leciał w tle :D Ale ostatnio ogólnie nie jestem fanką filmów, co widać po ilości obejrzanych propozycji, więc nie ma się chyba co dziwić mojej ocenie  :D

 ★★★★

 


 


 

Książki 


 Egzekucja

To już 14 tom Chyłki! Teoretycznie, biorąc pod uwagę moją niechęć do wszelkich długich serii powinnam być znudzona :D Ale nie jestem! Przeciwnie, mam nadzieję, że ta seria się nigdy nie skończy, no przynajmniej nie prędko :P Jak zawsze Mróz zaskakuje, a tutaj to dosłownie od pierwszych stron! Nie spodziewałam się takich obrotów spraw, także na plus fakt, że wciąż potrafi szokować widza. W egzekucji mamy mało spraw sądowych, a więcej życia głównych bohaterów, ale nie uważam to za minus. Wciąż bardzo polecam całą serię, ten tom także ;)

 ★★★★★★★★

 

 

 

 

 

Na skraju załamania

Postanowiłam w końcu sprawdzić fenomen tej autorki i muszę przyznać, że zostałam pozytywnie zaskoczona. Przede wszystkim spodobał mi się sposób prowadzenia narracji w 1 osobie - pozwalał wczuć się w fabułę. Styl pisania także był bardzo lekki, więc na plus, szybko szło mi czytanie tej książki. Spodobał mi się ciekawy klimat historii, budzący niepokój. Cały czas trzymam napięcie i uwagę czytelnika. Całość na duży plus! Zwłaszcza, że zakończenie mnie zaskoczyło.

 ★★★★★★





 

Za zamkniętymi drzwiami

Po tym jak spodobała mi się poprzednia propozycja książkowa postanowiłam sięgnąć po inne książki autorki. Jednak ta książka okazała się dużo gorsza od poprzedniczki.. Fabuła była monotonna i nużąca. Nie działo się zbyt wiele,a całość była do przewidzenia. Zabrakło mi także 'porządnego' zakończenia, zamykającego historię. Fabuła urwała się jakby w połowie. Ale całość wciąż dobrze i szybko się czytało, więc sam styl pisania na duży plus, chętnie sprawdzę inne książki autorki!

 ★★★★





Uff i dobrnęłyśmy do końca! Trochę się tego uzbierało i to w większości udanych propozycji - w sumie jestem tym zaskoczona :D Oby przeglądy w 2022 były równie udane!

Znacie coś z moich propozycji? Coś Was ciekawi?

Co możecie mi polecić od siebie do oglądania/czytania?

11 komentarzy:

  1. Sanah kolońska i szlugi mega mi weszła w głowę

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolońska i szlugi zawsze na propsie, u mnie też często leci.
    No wreszcie doczekałam się hotelu. Dziękuję bardzo! Cieszę się, że Ci się spodobał, a jeszcze bardziej że mogłyśmy razem rozkminiać co się będzie działo dalej, kto odpadnie itd. Mam nadzieję, że następna edycja też tak nam zleci.
    Jestem ciekawa czy komuś nie spodobał sie dom z papieru. Każdy kogo znam, bez względu na upodobania co do gatunków filmów i seriali, w jakimś stopniu jest zaciekawiony domem. Istny fenomen.
    Muszę wrócić do after. Obejrzałam tylko pierwszą część, a czytałam wszystko. Chętnie sobie przypomnę filmami fabułę. No i Hero :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam taką nadzieję, czekamy na nowy sezon!!
      Rzeczywiście dom to fenomen! Mi za pierwszym razem nie podszedł, ale nie miałam dnia wtedy zdecydowanie, bo tylko kilka minut obejrzałam :)
      Jestem ciekawa Twojego zdania, więc czekam! Zwłaszcza, że 4 część After już w sierpniu :D

      Usuń
  3. Przegląd kulturalny to moja ulubiona seria na Twoim blogu. <3

    Z piosenek znam i też bardzo lubię "Kolońską i szlugi" oraz "Nieważne". Świetne kawałki! Ogólnie bardzo lubię twórczość Sanah. Piosenki Dawida też zaczęły do mnie przemawiać. ;)

    Z filmów oglądałam tylko "Czekając na cud" i mnie również nie ujął. Był poprawny, ale szału brak.

    Z seriali czekają na mnie odcinki specjalne "Szkoły dla elity". A przed chwilą skończyłam oglądać 2 sezon "Emily w Paryżu" i chcę więcej. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. "Za zamkniętymi drzwiami" mnie nudziło, "Kasztanowy ludzik" był nawet wciągający, za to na "Hotel Paradise" szkoda mi życia :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt ta książka się dłuży rzeczywiście, ale na skraju załamania jest o wiele lepsze!
      Wiem, że jesteś BARDZO wymagającym widzem po Twoich komentarzach, więc nie dziwi mnie Twoja opinia o hotelu. Tak jak pisałam nie jest to dla wszystkich, sama byłam jeszcze kilka miesięcy temu w grupie bardzo anty i 'hejterów' tej pozycji, ale jak widać się przekonałam :) Czasem trzeba się odmóżdżyć :P Ogólnie jestem mega ciekawa jak u Ciebie by wyglądał taki przegląd - jakie produkcje oglądasz, to mogłoby być ciekawe :)

      Usuń
  5. obejrzę kasztanowego ludzika :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oglądałam każda edycję hotel paradise, niby nic ambitnego, ale wciąga i można się przy tym zrelaksować 😊

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierwsze dwie piosenki uwielbiam :) Z seriali znam i oglądam "Papiery na szczęście" :) A i oczywiście mój ulubiony "Dom z papieru". Książkę "Na skraju załamania" chętnie przeczytam :) A i muszę w końcu obejrzeć "After. Ocal mnie".

    OdpowiedzUsuń
  8. Duży wybór. Z chęcią zobaczę ten serial medyczny

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz - sprawia mi on sporo radości! :)
Na wszystkie pytania zamieszczone w komentarzach pod danym postem odpowiadam bezpośrednio pod nimi w komentarzu.

Zapraszam również do pozostania ze mną na dłużej. Będzie mi bardzo miło ♥

Większa część zdjęć zamieszczonych na blogu jest mojego autorstwa (jeśli nie - wyraźnie jest to zaznaczone). Ich kopiowanie jest zabronione! Nie kradnij, jeśli chcesz je gdzieś udostępnić najpierw zapytaj!