Obserwatorzy

Heeeej :)
W to sobotnie popołudnie zapraszam Was jak co miesiąc na przegląd kulturalny :) Tym razem nieco później niż zazwyczaj, ale jak to mówią lepiej późno niż wcale!
Jest tego sporo, ale to już chyba ostatni taki miesiąc bogaty w wiele propozycji. Dlatego bez zbędnego przedłużania zapraszam Was na dzisiejszy przegląd, a sama wracam do dalszych sobotnich obowiązków :)

Muzyka
X Ambassadors - Unsteady
W sierpniu nadal zasłuchiwałam się w soundtracku z filmu 'zanim się pojawiłeś'.. :)

Birdy&Rhodes - Let it all go
W sierpniu ogólnie zasłuchiwałam się w twórczości Birdy, ale ten przypadkowo odkryty utwór najbardziej wpadł mi w ucho.

Antek Smykiewicz - Jak sen
Antka kojarzę jeszcze z 1 edycji the voice-a.. Jak dla mnie póki co to jego najlepsza piosnka - przyjemna taka :)

Lukas Graham - Mama said
Niesamowicie pozytywna piosenka, która od razu wpada w ucho i poprawia humor :)

Film
http://www.filmweb.pl/film/Uwik%C5%82anie-2011-583560
Uwikłanie 
Po trapi grupowej prowadzonej metodą Hellingera, jedna z jej uczestniczek znajduje martwego Henryka Telaka, który był tematem poprzednich zajęć. Na miejscu zbrodni zjawia się komisarz Smolar i prokurator Szacka. Okazuje się, że oboje mają wspólną przeszłość.
Kilka miesięcy temu w przeglądzie polecałam Wam film 'Ziarno prawdy', 'Uwikłanie' to jego wcześniejsza, pierwsza część. Nie łączy się ona w sumie jakoś szczególnie z 2, więc nie przeszkadzało mi to w odbiorze filmu. Podobnie jak 'Ziarno..' tak i ta propozycja należy do jednego z lepszych polskich kryminałów. Trzyma widza w niepewności, zaskakuje i do tego ma bardzo dobrą obsadę. Co prawda fabuła jest trochę skomplikowana i na końcu pozostawia lekki niedosyt, ale warto zobaczyć zdecydowanie! Od siebie polecam :)

http://www.filmweb.pl/film/Odmieniec-2012-632814
 Odmieniec
Wyobcowany nastolatek próbuję sobie poradzić z utratą ukochanego brata..
Film o radzeniu sobie ze śmiercią bliskich, wykluczeniu ze społeczeństwa i nie tylko. Dotyka kilku problemów - zamysł na film był dość fajny i ciekawy, ale wykonanie trochę mnie przynajmniej rozczarowało. Momentami film się dłużył już, bo akcja działa się jakoś wolno. Nie był w 100 % taki przekonywujący.. Ale końcówka go uratowała, fajnie tak podsumowała całość i wyjaśniła angielski tytuł. Nie był całkiem zły, więc jak najbardziej można zobaczyć, ale do dobrego filmu czegoś zabrakło.

http://www.filmweb.pl/film/7+rzeczy%2C+kt%C3%B3rych+nie+wiecie+o+facetach-2016-749910
 7 rzeczy, których nie wiecie o facetach
Siedem różnych historii, które się wzajemnie przeplatają. Siedem spojrzeń na mężczyzn, ich relacje i związki.
Był to jeden z filmów polskich na które czekałam. Chociaż nie był zły to jednak rozczarował mnie odrobinę. Z jednej strony początek kiepski i kilka momentów mnie denerwowało (np. wtrącenia 'bajkowych' marzeń serialowego Jarosława i przede wszystkim rola Zbigniewa Zamachowskiego -  strasznie irytująca rola i wątek, bez niego byłoby zdecydowanie lepiej jak dla mnie :D Miał bawić zapewne, ale dla mnie to były takie 'ciepłe kluchy'). Z drugiej zakończenie mi się spodobało, aż wywołało taki uśmiech - wiecie na pewno o co chodzi.. :) Ostatecznie nie jest to zły film, bo kilka wątków mi się spodobało (np. u Domagały, Zakościelnego, czy Głowackiego). Jak dla mnie to taki słodko-gorzki film, ale na pewno nie komedia. Można obejrzeć, ale jeśli nie lubicie filmów polskich, to na pewno ten film nie sprawi, że zmienicie zdanie.. Sama nie żałuje, że obejrzałam, chociaż trudno go ocenić jednoznacznie.

http://www.filmweb.pl/film/Zbrukana-2014-715302
 Zbrukana
Młodziutka cheerleaderka zostaje zgwałcona przez członków szkolnej grupy futbolowej. Dziewczyna chce, aby jej oprawcy stanęli przed sądem.
Nieznany raczej film, który nie miał nawet premiery w Polsce.. Nazywanie go kryminałem jak na filmwebie raczej śmieszy, ale jako dramat daje rade. Oglądając go stwierdziłam, że jednak filmów w podobnej tematyce nie ma aż tak wiele. Całkiem ciekawy, chociaż główna bohaterka trochę irytowała - można obejrzeć :)

http://www.filmweb.pl/film/Loft-2014-618960
Loft
Pięciu przyjaciół w tajemnicy wynajmuje mieszkanie, które służy im do spotkań z kochankami. Kiedy znajdują ciało martwej kobiety zaczynają wzajemnie podejrzewać się o morderstwo.
Gra aktorska dobra, film trzyma w napięciu, że do samego końca nie wiemy kto zabił, a jednak czegoś mi zabrakło. Nie do końca mi się podobał, chyba tematyka nie do końca moja. Ale wiem, że sporo osób go poleca, więc możliwe, że akurat Wam się spodoba ;)

http://www.filmweb.pl/film/Projektantka-2015-702785
 Projektantka
Wytworna kobieta wraca do rodzinnego miasteczka w Australii z planem zemsty na ludziach, którzy ją skrzywdzili..
Tutaj mamy nietypowy dramat o niesamowitym klimacie z nutą groteski.. Co prawda mi osobiście nie wszystkie groteskowe sceny przypadły do gustu, ale jest na prawdę w pewien sposób niepowtarzalny! Należy do filmów, które na dłużej zostają w naszej pamięci. Mamy całkiem ciekawą fabułę, która buduje fajny klimat, a do tego świetnie dobrana główna obsada. Warto zobaczyć, chociaż nie należy do najkrótszych :) Cieszę się, że go poznałam dzięki Wam, bo w sumie sama chyba bym go nie obejrzała.. :)

http://www.filmweb.pl/film/Czas+na+mi%C5%82o%C5%9B%C4%87-2013-644432
 Czas na miłość
Kończąc 21 lat Tim Lake odkrywa, że może podróżować w czasie. Postanawia więc uczynić świat lepszym znajdując sobie dziewczynę.
Film do którego miałam w sumie dwa podejścia.. Jest to takie połączenie komedii romantycznej i science-fiction. Mi osobiście średnio przypadło do gustu. Przez te elementy Sci-Fi trochę gorzej mi się go oglądało miałam wrażenie. Nie jest zły, taka przyjemna i nie wymagająca zbyt dużej uwagi propozycja :) Chociaż mi się dłużyła.. Wiele osób jednak uważa ten film za kultowy wręcz i oceny na filmwebie mówią same za siebie, więc pewnie części z Was się spodoba :)

http://www.filmweb.pl/film/Nowszy+model-2009-480806
 Nowszy model
Sandy przyłapuje męża na zdradzie i rozwodzi się. Po przeprowadzce zatrudnia jako nianię do swoich dzieci dużo młodszego od siebie mężczyznę.
Taki typowy przyjemny, niewymagający film.. Do obejrzenia raz - nic nie wnosi, nie jest jakiś ambitny, ale z braku laku można obejrzeć ;)

Książka
Zanim się pojawiłeś
Na pewno pamiętacie, jak miesiąc temu w przeglądzie pojawił się film o tym tytule.. Tym razem dopiero po seansie sięgnęłam po książkę i.. nadal jestem zachwycona tą historią :) Z jednej strony jest to romansidło, ale nie takie typowe. Wątek miłości jest na prawdę taki powiedziałabym 'subtelny', nie nachalny jak w tego typu książkach. Oprócz niego występuje wiele innych wątków i kontekstów. Książka świetnie napisana, szybko się wręcz ją pochłania i potrafi wzruszyć. Po jej przeczytaniu upewniłam się, że aktorzy zostali idealnie dobrani do ekranizacji!
Co do porównania 'książka vs film' to na prawdę tych różnic aż tak wiele nie ma.. Kilka faktów pominięto faktycznie - jak motyw labiryntu, czy postać siostry Willa. Ale wiadomo, że idealnego odwzorowania książki w filmie nie będzie nigdy.. Dlatego polecam Wam przeczytanie książki, u mnie trafia ona na listę ulubionych! :)

http://lubimyczytac.pl/ksiazka/301478/kiedy-odszedles
 Kiedy odszedłeś
Po przeczytaniu pierwszej części i obejrzeniu bardzo udanej ekranizacji nie mogłam nie sięgnąć po kolejną część opisującą dalsze losy Louisy :) Muszę jednak przyznać, że ta część jest gorsza od poprzedniej.. Przede wszystkim brakuje humoru i takiej beztroski, która przewijała się przez 'Zanim się pojawiłeś'. No i główna bohaterka nie jest już dawną Lou, którą tak polubiłam.. Momentami miałam wrażenie, że praktycznie czytam losy całkiem innej bohaterki. Jednak czytało ją się bardzo przyjemnie i szybko, autorka wprowadziła też nowe postacie z ich historiami. Muszę przyznać, że jeden z wątków mnie nawet zaskoczył :) Nie jest to wcale zła książka, bo podobała mi się, chociaż z drugiej strony liczyłam na coś lepszego. Warto ją przeczytać, ale zdecydowanie po pierwszej części.

http://lubimyczytac.pl/ksiazka/213788/na-zakrecie
 Na zakręcie
Kolejna propozycja Sparksa, którą przeczytałam :) Jak zwykle opowiada o losach ludzi, którzy się spotykają w pewnym czasie i oboje mają za sobą jakąś 'trudną przeszłość'. Jednak nie jest to takie typowe romansidło, ale jest też wątek śledztwa i to na nim w sumie skupia się cała historia. Mi bardzo przypadła ta książka do gustu :) Niby wszystkie powieści Sparksa są pisane trochę 'na jedno kopyto' i wiele je łączy, ale ta pozytywnie mnie zaskoczyła i wydała się nieco inna niż te, które czytałam wcześniej... Mimo, że zakończenia się domyśliłam, to byłam ciekawa czy mam racje i czytało mi się ją bardzo szybko. Tą pozycję także Wam polecam - u mnie jako kolejna trafia na listę ulubionych! :) 

To już wszystko. 
Dajcie koniecznie znać, czy znacie którąś z propozycji i czy zgadzacie się z moim zdaniem na jej temat :)
Chętnie dowiem się też co ostatnio obejrzałyście, albo przeczytałyście wartego polecenia - kto wie może za miesiąc zobaczycie swoją propozycję w moim zestawieniu :D

30 komentarzy:

  1. 7 rzeczy... właśnie niedawno oglądałam hehe ;p nawet spoko jak to Polska komedia odróżnia się Polskim humorem :D

    OdpowiedzUsuń
  2. "Projektantka" ląduje na liście "chcę obejrzeć".
    Pozdrawiam, W.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wierzę nie znam nic chociaż Loft mam na kompie ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chociaż raz xd A taki średni on, bardziej projektantkę, czy uwikłanie polecam :)

      Usuń
  4. Uwielbiam piosenkę Lukasa <3 widzę tez Sparksa, kurczę jakoś nie moge sie zebrać. Wszędzie go pełno, wielki wow a mnie wcale nie kusi. Chyba muszę sie przemoc w koncu.


    Zapraszam do mnie na mały konkurs ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest rzeczywiście bardzo popularny, książki takie trochę na jedno kopyto, ale lubię ogólnie szybko się mi je czyta :) 'Na zakręcie' to póki co moja ulubiona :)

      Usuń
  5. Głos Birdy mnie oczarowuje, natomiast oglądałam "Zanim się pojawiłeś" i stwierdzam, że film jest naprawdę godny polecenia! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. dzięki za polecone filmy, muszę obejrzeć PROJEKTANTKĘ I "Uwikłanie "

    OdpowiedzUsuń
  7. "jak sen" antka smykiewicza lubię, z filmów widziałam '7 rzeczy' 'projektantka', a co do drugiej pozycji książkowej to z pewnością chyba domyślam sie który watek cie zaskoczyl, bo mnie również, a jeśli chodzi o główną bohaterke Lou, to w koncu byla zakochana w Willu wiec wiadomo że człowiek po stracie bliskiej osoby zachowuje się inaczej ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Film "Zanim się pojawiłeś" skradł moje serducho tak samo jak soundtrack i obłędne "Unsteady" ;). A teraz od około dwóch miesięcy siedzę w wirtualnej kolejce do wypożyczenia książki o tym samym tytule i jej drugiej części :D. Trzymaj kciuki, żeby wreszcie nadeszła moja kolej! :P Moja Siostra oglądała "7 rzeczy, których nie wiecie o facetach" i aż zadzwoniła, żeby mi go polecić, więc wylądował na mojej liście "do obejrzenia" ;). Strasznie kulturalny był u Ciebie ten miesiąc! :D :*

    OdpowiedzUsuń
  9. Film ,,Zanim się pojawiłeś: jest świetny:)

    OdpowiedzUsuń
  10. oglądałam film zanim się pojawiłeś jest piękny ale myślałam że zakończenie będzie inne a nie takie smutne

    OdpowiedzUsuń
  11. Widziałam Czas na miłość i Nowszy model, całkiem fajne :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Przyznam, że nie znam nic z Twojego kulturalnego zestawienia, ale utwierdza mnie to w przekonaniu, że powinnam te zaległości nadrobić :D O Zanim się pojawiłeś jest tak głośno, że to aż dziwne, że jeszcze tego filmu nie oglądałam :P

    OdpowiedzUsuń
  13. Przez długi czas nie oglądałam filmów... Jak jest tak ciepło to wolę wyjść na dwór z książką. :) Na zakręcie też mi się bardzo spodobała. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. O, nie wiedziałam, że "Zanim się pojawiłeś" ma drugą część ;-) Już zamówiłam! Chętnie przeczytam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Odpowiedzi
    1. Nie ten gatunek? (chociaż w sumie w tym przeglądzie jest ich kilka :D) Jaki lubisz najbardziej? :)

      Usuń
  16. 'Projektantka' wywarła na mnie duże wrażenie, nie wiem do końca czy pozytywne. Film o nietuzinkowym przekazie zawierający zawikłaną akcje ;D
    Troszeczkę nie jestem fanką filmu 'zanim się pojawiłeś' - potrafi zaskoczyć ale jest w pewien sposób oczywisty i banalny. Ma w sobie to coś co łapie za serce ale mi jednak nie zabiło ono szybciej.
    I na koniec 'Loft' .. Nie wiem jak Wy ale ja odgadłam już na początku czyja to sprawka.. Wiedziałam kto za tym wszystkim stał ;p
    Na pewno skuszę się na 'twoje' polskie produkcje, bo jestem ciekawa czy mi się spodoba :)Niestety jeśli chodzi o muzykę to jestem troszeczkę w tyle - radio w samochodzie mi się popsuło więc praktycznie odtwarzam w kółko moje listy na spotify.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam podobne wrażenia po 'projektantce', ale po 'ochłonięciu' stwierdziłam, że był całkiem niezły :) Wart obejrzenia..
      Mi Loft ogólnie nie przypadł do gustu za bardzo, nie wciągnął mnie :)
      Cieszę się i dziękuje za wyczerpujący komentarz - taki jaki lubię najbardziej :) Zwłaszcza w tej serii.. Mega radocha! :D

      Usuń
  17. 7 rzeczy...nie przypadło mi do gustu :) co do filmu czwartego to polecam Ci film Bez litości :) Masz rację drugą część Zanim się... To już nie to samo co pierwsza :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. MI 7 rzeczy jak pisałam trudno ocenić, do ostatnich minut filmu nie byłam przekonana do niego, ale ostatecznie nie było źle :) Chociaż są lepsze polskie filmy - wiadomo..
      Bez litości obejrzę - może nawet dzisiaj zacznę;) Dzięki!

      Usuń
  18. Antek <3 lubię te jego piosenki :-) Chociaż z tych 'młodych' chyba wolę Szymona Ch :D
    Co do filmów..to nie znam żadnego?! :o Ale kilka z nich a na pewno obejrzę: "7 rzeczy..", 'Projaktantkę' i koniecznie 'Czas na miłosc' :-)

    Serię książek "Zanim się pojawiłeś" na pewno przeczytam, bo jak wiesz, film mi się bardzo podobał :)
    "Na zakręcie" czytałam i pamiętam, że bardzo mi się podobała, tylko nie pamiętam zakończenia :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi tak średnio podobają się jego piosenki, ale tą ma na prawdę fajną :) Też wolę Szymona, ale tak na płycie, bo na 'żywo' już nie brzmi tak fajnie jakoś jak rozmawiałyśmy :DD


      SPOJLERY!!!!!
      Tam ogólnie było, że szukali zabójcy żony tego gościa, co ktoś ją niby potrącił i zbiegł z miejsca wypadku. No i okazało się, że to brat tej dziewczyny był co teraz ten wdowiec z nią był. Ale tłumaczył się, ze jakiś pies wybiegł mu pod koła i 'przez niego' potrącił tą żonę. Ostatecznie ten szeryf (bo ten gościu wgl pracował w policji) nie wniósł żadnego oskarżenia tylko jakby 'pogodził się z tym' :)

      Usuń
    2. No, no :-)

      Aaaaaa, już wiem :D Dzięki za przypomnienie :*

      Usuń
  19. Lukas Graham - Mama said to jedna z moich ulubionych piosenek ostatnich tygodni. Projektantkę oglądałam, bardzo dobry film, ciekawy i nieprzewidywalny :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz - sprawia mi on sporo radości! :)
Na wszystkie pytania zamieszczone w komentarzach pod danym postem odpowiadam bezpośrednio pod nimi w komentarzu.

Zapraszam również do pozostania ze mną na dłużej. Będzie mi bardzo miło ♥

Większa część zdjęć zamieszczonych na blogu jest mojego autorstwa (jeśli nie - wyraźnie jest to zaznaczone). Ich kopiowanie jest zabronione! Nie kradnij, jeśli chcesz je gdzieś udostępnić najpierw zapytaj!