Obserwatorzy

 Ostatnio 'zagapiłam się' z przeglądem kulturalnym i pojawił się dopiero po 3 miesiącach, więc dziś dla równowagi zapraszam na miesięczny z sierpnia. Nie było tego dużo, ale mam tu m.in. 2 hity - jeden serialowy i filmowy po których miałam 'kulturalnego kaca' i nie mogłam znaleźć nic równie dobrego :D Nie przedłużając zapraszam do czytania!

MUZYKA

George Ezra - Green Green Grass

One Republic - I Ain't Worried


 Dawid Kwiatkowski - Co z nami będzie?

Tym razem Was chyba zaskoczę zagranicznymi piosenkami! Obie wpadły mi w ucho, są iście letnie i często je odtwarzałam w sierpniu. Za to gdy nie wiedziałam co włączyć to wracałam do płyty Dawida Kwiatkowskiego o takiej samej nazwie jak jego imię i nazwisko. Nie sądziłam, że kiedykolwiek stanę się jego 'fanką' - chociaż może to za duże słowo.. Nie mniej ta płyta to sztos, bardzo mnie przekonuje! :)

SERIALE

 TEGO LATA STAŁAM SIĘ PIĘKNA 
Trójkąt miłosny między jedną dziewczyną a dwoma braćmi. Opowieść o pierwszej miłości, pierwszym złamanym sercu i magii tego jednego idealnego lata.

Najlepszy serial tego miesiąca! Nie jest jakiś super ambitny - przeciwnie luźny i niewymagający, a ostatnio takie seriale mi najlepiej wchodzą po pracy :D Miał świetny wakacyjny vibe, więc na lato był idealny! Do tego dobrze dobrana obsada i ścieżka dźwiękowa fajnie dopełniały całość. Warto obejrzeć, zwłaszcza jeśli oglądałyście 'do wszystkich chłopców..' - serial jest na podstawie książek tej samej autorki (ma podobny klimat). Czekam na kolejny sezon, mam nadzieję, że będzie!!

9/10 ♥ 

 

 

ALBA

Alba budzi się na plaży ze śladami gwałtu, ale nie pamięta poprzedniej nocy. Potem dowiaduje się, że gwałciciele to koledzy jej chłopaka.

Nie byłam przekonana do tego serialu, ale po zobaczeniu u kogoś na ig i trochę 'z braku laku' obejrzałam. Lubię hiszpańskie seriale i taką trudniejszą tematykę, więc uznałam, że może mi się spodobać. Okazał się jednak takim przeciętniakiem. Przede wszystkim jest bardzo rozwleczony i zwłaszcza 1 połowa się dłuży. Ale do oglądania w tle, przy innych czynnościach jest nie najgorszym wyborem :D

6/10 

 

 

Devi i jej przyjaciele przestają być singlami. Odkrywają przy tym, że związki pozwalają lepiej poznać siebie — i doświadczyć nieznanych wcześniej dramatów.

Nie jestem szczególną fanką tego serialu, ale jako, że jest krótki - bodajże 6 odcinków po 25 min to bardzo szybko się go ogląda. Po ciężkim dniu do oglądania wieczorem idealnie 'wchodzi' :D Ten sezon oceniam w sumie podobnie jak poprzednie, dla mnie wszystkie mają podobny poziom. Chociaż tutaj końcówka nieco zawodzi i rozczarowuje..

 6/10

 

 

 

 

 

FILMY 

PURPUROWE SERCA

Choć więcej ich dzieli niż łączy, początkująca piosenkarka i autorka tekstów oraz żołnierz marines bez pamięci się w sobie zakochują.

Najlepszy serial miesiąca! Na pewno o nim słyszeliście, bo stał się mega popularnym hitem netflixa :D Ja akurat oglądałam przed falą popularności, bodajże dzień po premierze. Nie jest to coś co spodoba się wszystkim, ale u mnie trafił na listę ulubionych filmów! Melodramatów i romansideł widziałam już sporo i mało co mi się podoba lub co więcej mnie zaskakuje. Tu miałam takie wow! Jakoś przekonała mnie ta historia, moim zdaniem jest nieco inna. Jest tu też sporo elementów, które lubię w filmach - dużo muzyki, motyw zaciągnięcia do wojska i ogólnie problemów (nie chcę spoilerować). Obsada też super dobrana. Może wzruszyć! Polecam :D

10/10 ♥

 

 Latem przed rozpoczęciem studiów pilna Auden poznaje tajemniczego Eliego. Podczas nocnych wypraw chłopak pokazuje jej beztroskie nastoletnie życie, którego jej brakowało.

Tu za to mocny średniak, jakoś ta historia mnie totalnie nie przekonała. Chyba liczyłam na coś więcej, a wypadł tak trochę 'szkolnie' moim zdaniem. Trochę nudny, ale do oglądania przy malowaniu paznokci jak ja to mówię był ok :P

5/10

 

 

 

 

 

KSIĄŻKI 

 OCALIĆ SYNA

W skrócie książka opowiada historię chłopca oskarżonego o pedofilię i tego z czym musi się zmierzyć jego rodzina. Kategoria na lubimyczytać to kryminał, sensacja, thriller, ale dla mnie to taki dramat psychologiczny. Tematyka pedofili jest tu przedstawiona trochę z innej strony. Ogólnie książka trudna, siada trochę na psychice i nie daje o sobie zapomnieć. Mimo to czytało mi się ją szybko, jakoś wciągnęła mnie i byłam ciekawa zakończenia. 

7/10 







To wszystko! Chyba nie ma tego wiele, ale jest w czym szukać inspiracji :) Przynajmniej nie było tasiemca, więc lepiej się mi pisało, a Wam czytało :D Kolejne przeglądy kulturalne będą obejmować już dwa miesiące. Wracają moje stałe ulubione programy/seriale w tv, więc będzie mniej czasu na oglądanie czegoś innego. 

Znacie coś z tego grona? Coś zapisujecie do obejrzenia/przeczytania?

9 komentarzy:

  1. Znam te dwie piosenki zagraniczne. Fajne nuty :DNatomiast z seriali nic dla mnie akurat tutaj nie ma. Ten serial Alba kojarzy mi się z jedną z tureckich produkcji Grzech Fatmagul. Motyw i historia są troszkę do siebie podobne, choć turecki serial jest o wiele dłuższy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Widziałam "Jeszcze nigdy" (fajny, lekki, idealny do zrelaksowania się po ciężkim dniu) i "Tego lata..." (też mi się podobał) :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oglądałam tylko Purpurowe Serca, ale nawet nie w całości, więc muszę to nadrobić :D

    zofia-adam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Latem bardzo mało oglądaliśmy fillmów. Ten serial "Tego lata stałąm się piękna" chętnie obejrzę z moją nastolatką ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z tego grona znam tylko piosenki. Aż wstyd się przyznać, ale też podobają mi się niektóre piosenki Dawida Kwiatkowskiego 😀

    OdpowiedzUsuń
  6. Zaczęłam tego lata stałam się piękna, ale coś mnie rozproszyło, musiałam iść i o nim zapomniałam. Dobrze, że o nim napisałaś to przynajmniej do niego wrócę 😁. Z jeszcze nigdy... jeszcze muszę się zmierzyć, ale bardzo nie chce mi się go załączać, bo jak na początku mi się podobał, tak potem coraz bardziej nudził. Purpurowe serca są na mojej liście do obejrzenia. Wiele osób mi je polecało ❤

    OdpowiedzUsuń
  7. A to ciekawe. Nie znam kompletnie nic, nawet ani jednej piosenki. Bieda :D

    OdpowiedzUsuń
  8. "Green Green Grass" oraz "Co z nami będzie?" uwielbiam. Obie piosenki pojawiły się i u mnie na blogu. <3
    "Tego lata stałam się piękna" i "Purpurowe serca" - wspaniałe produkcje. <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Przyznam się szczerze, że ostatnio mało co oglądam, więc nawet nie wiem co teraz jest na topie. Może teraz, jesienią uda mi się nadrobić co nieco. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz - sprawia mi on sporo radości! :)
Na wszystkie pytania zamieszczone w komentarzach pod danym postem odpowiadam bezpośrednio pod nimi w komentarzu.

Zapraszam również do pozostania ze mną na dłużej. Będzie mi bardzo miło ♥

Większa część zdjęć zamieszczonych na blogu jest mojego autorstwa (jeśli nie - wyraźnie jest to zaznaczone). Ich kopiowanie jest zabronione! Nie kradnij, jeśli chcesz je gdzieś udostępnić najpierw zapytaj!